شهید آوینی

 

همایش "سیره و زندگانی پیامبر اسلام (ص)" در ایتالیا برگزار شد
همایش دو روزه "سیره و زندگانی پیامبر اسلام (ص)" توسط انجمن امام مهدی (عج) و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر رم برگزار شد.

در این همایش دو روزه سخنرانان با ارائه مقاله به بررسی ابعاد مختلف زندگانی پیامبر اسلام (ص) پرداختند.

علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در این همایش گفت : بدنبال اهانتهائی که در اواخر سال 84 شمسی به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) صورت گرفت ، اقدامات مختلفی در همه نقاط دنیای اسلام به عمل آمد و نامگذاری سال 85 (سال جدید شمسی) به نام پیامبر گرامی (ص) از طرف رهبر معظم انقلاب را  می توان یکی از بهترین اقدامات برای مقابله با توهینهای مذکور دانست چرا که فرصتی را برای همه جهانیان فراهم نمود تا نسبت به ابعاد مختلف زندگی آن اسوه اخلاق و انسان کامل ، شناخت بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: برگزاری این همایش در همین راستا و برای معرفی هر چند مختصر بعضی از ابعاد زندگی رسول گرامی اسلام(ص) می باشد.

در ادامه اسماعیلی  به ارائه مقاله خود با عنوان "اصول حاکم بر روابط سیاسی و دیپلماسی در سیره رسول گرامی اسلام (ص)" پرداخت.

وی با اشاره به سیره پیامبر(ص) بیان داشت: اسلام دین صلح بوده و هدف نهائی اسلام برقراری صلح پایدار می باشد .ایشان همزیستی مسالمت آمیز و وفای به عهد ، پیمانها و قراردادهای بین المللی را از جمله اصول حاکم بر روابط سیاسی در سیره نبی گرامی اسلام(ص) بر شمردند.

از دیگر سخنرانان این سمینار آقای عبدالوحید از شیعیان بومی ایتالیا بود که با ارائه مقاله ای در خصوص منزلت وحی بر پنج پیامبر اولی العزم به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام اسدی طوسی از دیگر سخنرانان این نشست یود که موضوع لزوم بعثت انبیا و خصوصا بعثت نبی اکرم اسلام(ص) را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به مستندات قرآنی ، بیان داشت که پیامبران برای هدایت جامعه در ابعاد مختلف اخلاقی ، اجتماعی ، سیاسی ، خانوادگی و اقتصادی مبعوث شدند.


 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo