شهید آوینی

 

رهبر معظم انقلاب: مردم به قصد عبادت و قربت الی‌الله وارد ميدان انتخابات ‌شوند

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، انتخابات روز جمعه مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی را بسيار مهم خواندند و تأكيد كردند: انشاءالله مردم با عزم راسخ، انگيزه كامل، و به قصد عبادت و قربت الی‌الله، وارد ميدان انتخابات می‌شوند و با انتخاب اشخاص صالح ـ متدين ـ صادق ـ امين ـ كارآمد و دلبسته به اهداف و آرمان‌های دينی مردم، سرافرازی ملت متحد ايران را در يك آزمايش انقلابی و مردمی نوين ديگر، به جهانيان اثبات می‌كنند.

ايشان مسئله انتخابات را از دو جنبه حائز اهميت دانستند و افزودند: حضور هر ملتی در عرصه انتخابات و صحنه انتخاب، نشانه زنده بودن و خودآگاهی آن ملت است و مردم ايران نيز با استفاده از فرصتی كه انتخابات متعدد در كشور ايجاد كرده است، همواره رأی و عزم خود را به كرسی نشانده‌اند كه اين پديده مهم و مبارك، نشانه زنده بودن و آگاهی اين ملت است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تحقق نظر و آرمان اكثريت را دومين جنبه اهميت انتخابات خواندند و خاطرنشان كردند: انتخابات محل بروز و تحقق خواست اكثريت است و در انتخابات روز جمعه نيز اين مهم، محقق خواهد شد.

ايشان در تبيين اهميت دو انتخابات 24 آذر، انتخابات مجلس خبرگان را از مهمترين انتخابات كشور ارزيابی كردند و افزودند: مجلس خبرگان بايد از انسان‌های امين ـ عاقل ـ صالح ـ خيرخواه و مورد اعتماد مردم تشكيل شود و هميشه آماده باشد تا در لحظه نياز، كار بزرگ خود يعنی انتخاب رهبر را، به خوبی انجام دهد بنابراين برای اين مجلس مهم، بايد بالاترين سطح انتخاب صورت گيرد.

رهبر انقلاب اسلامی مردم را به شناسايی و انتخاب نامزدهای شايسته برای مجلس خبرگان توصيه كردند و افزودند: اگر شناخت از نامزدها وجود نداشت می‌توان از راهنمايی افراد مؤمن و مطمئن كه معرفی آنها برای انسان حجت شرعی باشد استفاده كرد به شرط اينكه اين اشخاص فقط برای ادای وظيفه، كانديداهای مورد اطمينان را معرفی كنند و به دنبال مسائل دنيوی، سياسی و يا جنجال و هياهو نباشند.

ايشان همچنين با اشاره به اهميت انتخابات شوراهای اسلامی، بر ضرورت تدين، امانتداری و صداقت اعضای شوراها تأكيد و به مردم توصيه كردند: اشخاصی را به شوراها بفرستيد كه علاوه بر برخورداری از اين سه ويژگی اصلی، كارآمد، فعال و درصدد خدمت به مردم باشند كه در اين صورت بسياری از مشكلات شهری و زندگی روزمره مردم حل خواهد شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش هميشگی دشمنان ملت ايران برای دلسرد كردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی افزودند: كسانی كه ادعای طرفداری از مردمسالاری و دمكراسی دارند در صددند در سايه كاهش حضور مردم ايران در انتخابات، نهادهای متكی بر مردمسالاری دينی را تضعيف و از اين طريق جمهوری اسلامی ايران را متهم كنند، اما ملت با شناخت اغراض دشمنان اسلام و ايران، آنان را مثل هميشه ناكام می‌گذارد.

ايشان حضور آگاهانه مردم را در انتخابات روز جمعه، تجلی دوباره رشد و هوشياری و آمادگی ملت ايران در افكار عمومی جهانيان برشمردند و تأكيد كردند: به ياری پروردگار روز جمعه «زن و مرد و پير و جوان» و همه قشرهای ملت، با حضور پرشور و مصمم در انتخابات، صندوق‌های رأی را پر می‌كنند و فصل تازه و نوينی در مديريت اين بخش‌ها به وجود خواهد آمد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات و تمهيدات بسيار خوب مسئولان و دست‌اندركاران برای برگزاری هرچه بهتر و با شكوه تر انتخابات 24 آذر افزودند: اكنون نوبت مردم است كه كار انتخابات را با حضور و اراده خود به كمال برسانند تا خداوند نيز به بركت «عزم و اراده» و نيت صادقانه ملت، بركات بيشتری را در انتخابات خبرگان و شوراهای اسلامی شامل حال كشور و ملت كند.

ايشان حضور ملت ايران را در صحنه های اداره كشور، پديده‌ای بسيار برجسته و ممتاز برشمردند و خاطرنشان كردند: حضور درخشان ملت در همه انتخابات 27 سال گذشته همواره نشان دهنده اعتقاد عميق ملت و نظام به دخالت مردم در سرنوشت كشور بوده است اما بركات، آثار، عمق و گستره حضور ملت ايران در اداره كشور تنها به انتخابات محدود نمی‌شود و روند پيشرفت روزافزون كشور و ارتقای موقعيت جمهوری اسلامی ايران در منطقه و جهان از جمله آثار اين حضور تعيين كننده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، پافشاری ملت ايران را بر حق برخورداری از انرژی هسته ای، تجلی خواست ملی و نمونه‌ای از حضور آگاهانه مردم در صحنه دانستند و تأكيد كردند: در مسئله انرژی هسته‌ای، قدرت‌های بين‌المللی اصرار داشتند كه ايران نبايد به اين فناوری پيشرفته دست يابد اما ملت ايران يكپارچه بر دارا بودن اين حق پافشاری كرد و در نتيجه خود را به مرحله بسيار پيشرفته‌ای رساند كه البته اين پايان كار نيست و ملت ايران در اين زمينه به پيشرفت‌های بيشتری نيز دست خواهد يافت.

رهبر انقلاب اسلامی، بی‌تفاوت نبودن آحاد مردم به مسائل اساسی كشور، حساسيت عمومی به روند پيشرفت ايران، تأكيد مردم بر پايبندی مسئولان به ارزش‌های اسلامی و انقلابی و نيز حساسيت و دغدغه مردم درباره مسائل جهانی و منطقه‌ای از جمله عراق، لبنان و فلسطين را نشانه‌های حضور مردم در صحنه و زنده بودن ملت دانستند و خاطرنشان كردند: امروز مردم صاحب و تصميم‌گير اصلی كشور هستند و اين امر آينده ايران را تضمين می‌كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تجليل از وحدت ملی ايرانيان افزودند: آحاد مردم به خصوص جوانان و به ويژه قشر تحصيلكرده، فردای روشن ايران را با فكر و اراده و اقدام خود می‌سازند كه شرط موفقيت در اين راه تقويت «اراده و عزم و اتحاد ملی» است.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)
عکس: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo