شهید آوینی

 

مبلغ مسيحی پس از كنكاش در قرآن مسلمان شد

يكی از مبلغان دين مسيح پس از قرائت قرآن به قصد يافتن خطا و كنكاش، با حقايقی مواجه‌شد كه موجب حيرت او و در نهايت مسلمان شدن وی و عده زيادی از مسيحيان كانادا شد.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی مجده، «گاری ميلر» مبلغ دين مسيح و كانادايی‌الاصل، عضو هيئت علمی دانشگاه «ملك فهد» عربستان در رشته رياضيات است.

وی كه علاقه وافری به منطق و تسلسلات منطقی در امور دارد، با اعتقاد به اين مسئله كه قرآن 14 قرن پيش تنها از صحراء و جاهليت سخن گفته؛ اقدام به مطالعه عميق اين كتاب الهی كرد تا خطا و اشتباهات موجود در آن را ثابت كند و به هم‌كيشان خود بفهماند كه انجيل بسيار كامل‌تر از قرآن مسلمانان است.

نقطه قابل توجه اينجاست كه وی پس از قرائت قرآن متوجه شد نه تنها هيچ خطا و اشتباهی دراين كتاب مقدس نمی‌گنجد بلكه از مسايلی ياد شده است كه در هيچ كتاب مقدس ديگری بيان نشده است.

به عنوان مثال وی دريافت كه تنها قرآن است كه سوره كاملی را به حضرت مريم اختصاص داده‌است و در اين سوره به‌گونه‌ای از كرامت مريم(س) صحبت شده‌است كه حتی در انجيل يافت نمی‌شود.

همچنين وی دريافته است در قرآن كريم نام حضرت عيسی(ع) 25 بار آمده‌است، اين درحالی‌است كه نام پيامبر اكرم(ص) تنها پنج بار ذكر شده‌است.

او برای پيداكردن اشتباه در قرآن دوباره تلاش كرد و پس از قرائت آيه 82 سوره نساء بر حيرتش افزوده‌شد. « افلا يتدبرون القرآن و لو كان من عند غير الله لوجدو فيه اختلافا كثيرا» چراكه با توجه به اين آيه، قرآن مسلمانان و غير مسلمانان را به تدبر در قرآن فرامی‌خواند و تاكيد می‌كند چنانچه اين كتاب از جانب خداوند متعال نازل نشده‌بود، مملو از دوگانگی و اختلاف بود.

آيه ديگری كه حيرت اين مبلغ مسيحی را دوچندان كرد، آيه 30 سوره مباركه انبياء بود: (او لم ير الذين كفروا ان السماوات والارض كانتا رتقا ففتقناهما وجعلنا من الماء كل شی حی افلا يؤمنون).

اين قضيه مربوط به نظريه انفجار بزرگی‌است كه ثابت می‌كند، آسمان و ستارگان در نتيجه يك انفجار عظيم شكل گرفته‌است. (رتق) يعنی چيزی فشرده و به هم پيوسته و (فتق) يعنی چيزی جدا و منفك، اين آيه به تخليه گاز و مايع سيتوپلاسم اشاره دارد كه پس از 14 قرن در علم اثبات شده و آن مواد تخليه گاز و مايع سيتوپلاسم(چيزی مثل آب) ماده تشكيل دهنده جهان هستی است.

وی گفت: چطور برخی می‌توانند ادعای دروغين گروه‌های متعصب را كه می‌گويند؛ قرآن انديشه‌های حضرت محمد (ص) است، باور كنند و چطور ممكن است كه پيامبر اسلام كه پيش از نزول قرآن بنابر روايات قرآن و احاديث، سواد خواندن و نوشتن نداشته است؛ 1400 سال پيش درباره گاز تشكيل دهنده زمين سخن بگويد.

در نهايت، تحقيقات اين مبلغ مسيحی در قرآن موجب شد تا وی به دين اسلام مشرف شود.

وی در حال حاضر با ارائه مقالات خود پيرامون اعجاز علمی قرآن در اقصی نقاط جهان برای دين اسلام تبليغ می‌كند و موجبات تشرف بسياری از غير مسلمانان را به دين اسلام فراهم كرده‌است.

از جمله آثار وی درباره اسلام می‌توان به قرآن حيرت‌برانگيز، فرق بين قرآن و كتاب مقدس و نظريه اسلامی درباره روش‌های تبشير اشاره كرد

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo