شهید آوینی

 

مبارزه با فساد اداری و مالی و خیانت به امانت های ملی باید همه گیر شود

 حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ارتقا جایگاه ایران در یکسال و نیم گذشته در مبارزه با فساد اداری و مالی اظهار داشتند: نباید در مبارزه با فساد به این حد قانع بود، بلکه باید فساد اداری و مالی و خیانت به امانت های ملی ریشه کن و مبارزه با آن همه گیر شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در آخرین روز ازسفربه استان سمنان درجمع پر شور مردم گرمسارضمن ارائه تحلیل جامعی از شرایط کنونی کشور و جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نظام اسلامی امروز از لحاظ ثبات سیاسی، کار و تلاش خستگی ناپذیر مسئولان و اعتماد مردم به آنان، یکپارچگی و همدلی مسئولان، برخورداری از نسل جوان امیدوار به آینده و دلبسته به ارزش های دینی، مبارزه جدی با فساد و تبعیض، پیگیری مشکلات مرم به ویژه محرومان، شاخص های مختلف، اقتصادی و اجتماعی، اقتدار و منزلت اجتماعی در عرصه بین الملل و موقعیت متزلزل دشمنان در وضعیتی بسیار خوب نسبت به سالیان گذشته و در یکی از بهترین و برترین شرایط قرار دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین شرایط داخلی به ثبات سیاسی کامل کشور و هماهنگی مطلوب آحاد مردم و برخورد هوشمندانه ملت با مسائل مختلف به ویژه شعارها و آرمان های ملی ازجمله مسئله هسته ای و موضوع مستحکم نظام درقبال آن و همچنین گسترش گفتمان عدالت  طلبی، رفع تبعیض و مبارزه با فساد اشاره کردند و افزودند: یکی دیگر از ویژگی های کنونی کشور برخورداری ازیک نسل جوان با گرایش غالب درس و علم آموزی و توجه به ارزش های دینی و انقلابی است که وجود چنین نسل نو، با نشاط و امیدوار به آینده و معتقد به باورهای دینی زمینه ساز پیشرفت، ابتکار و خلاقیت برای یک ملت است.

ایشان وجود دولتی مردمی، پایبند به ارزش های دینی و کمر بسته برای خدمت به مردم و در راس آن رئیس جمهوری با شیوه و منش مردمی، با ایمان، ساده زیست، دلسوز، خستگی ناپذیر، شجاع و دارای اعتماد به نفس، دروسط میدان کار و تلاش و صاحب ابتکارعمل درمسائل داخلی وبین المللی را ازدیگر نقاط قوت نظام اسلامی در شرایط کنونی برشمردند و خاطرنشان کردند: امروز درمسائل بین المللی، مسئولان ما به دنبال حرف سیاست سازان بین المللی نیستند، بلکه ابتکارعمل در دست مسئولان کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی شاخص های گوناگون کشور به ویژه شاخص های اقتصادی و علم و فناوری و صنعت را رو به پیشرفت دانستند و با اشاره به گزارش چندی پیش رئیس جمهور درباره وضع کشور تاکید کردند: این گزارش از جمله در بخش تورم، نرخ بیکاری و مبارزه با فساد مورد تایید کارشناسان منصف و حتی در موارد بسیاری مورد تایید مراکز بین المللی است که عمدتا با ایران غرض ورزی دارند.

ایشان با اشاره به ارتقا جایگاه ایران در یکسال و نیم گذشته در مبارزه با فساد اداری و مالی براساس گزارش مراکز بین المللی افزودند : با وجود رشد این شاخص نباید در مبارزه با فساد به این حد قانع بود، بلکه باید فساد اداری ومالی و خیانت به امانتهای ملی ریشه کن و مبارزه با آن همه گیر شود و این مسئله نیز در تقابل با سرمایه گذاری سالم نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای امیدوار شدن قشرهای عمومی مردم بخصوص افراد مستضعف و محروم را از جمله نقاط مثبت در شرایط کنونی کشور ارزیابی و خاطرنشان کردند: این امیدواری به این دلیل است که مردم احساس می کنند در کشور در جهت رفع تبعیض و حرکت به سمت اهداف کار و تلاش می شود.

ایشان مردم ایران را مردمی صبور، نجیب، آگاه و هوشیار خواندند و تاکید کردند: مردم هرگاه احساس کرده اند مسئولان واقعا به دنبال حل مشکلات آنان و خدمت صادقانه هستند و به فکر ثروت اندوزی ومسائل شخصی خود نمی باشند، اعتماد و اطمینان آنان به مسئولان جلب شده است.

رهبر انقلاب اسلامی وحدت و یکپارچگی مردم، هماهنگی مسئولان و اتحاد دولت و مردم را خوب و بیش از گذشته ارزیابی کردند و افزودند: چندی پیش رئیس جمهور به دلیل برخی مطالب و تبلیغات مطبوعات، از آنها گلایه کرد که من حق را به رییس جمهور می‌ دهم زیرا برخی از مطبوعات در قبال دولت بی ‌انصافی می ‌کنند و با استفاده از روش‌ های تبلیغاتی سعی در زیر سئوال بردن اقدامات دولت و بزرگ‌ نمایی برخی عیوب کوچک دارند.

حضرت آیت الله خامنه ‌ای، با تاکید بر اینکه رعایت نکردن انصاف و تخریب متفاوت از انتقاد است، خاطرنشان کردند: من سال ‌ها قبل در خصوص نقش دست‌ های بیگانه در مدیریت فرهنگی کشور و رسانه‌ها و تبلیغات هشدار دادم اما برخی منکر آن شدند ولی سرانجام همه آن را تصدیق کردند.

ایشان با رد برخی تبلیغات در خصوص نبود آزادی بیان در کشور، تصریح کردند: اینکه برخی مطبوعات در کشور آزادانه بر ضد دولت و نظام مطلب می‌ نویسند نشانه‌ آشکار آزادی بیان است و البته مردم آگاه ایران نیز اعتنایی به مطالب این مطبوعات نمی‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی پایگاه سیاسی کشور و منزلت اجتماعی ملت ایران را در جهان بسیار مستحکم ارزیابی کردند و افزودند: چند سال قبل عده‌ ای از سیاسیون آمریکا در گزارشی ادعا کرده بودند در ایران عده ‌ای منتظر اشاره آمریکا هستند تا نظام را متزلزل کنند، اما امروز حقیقت برای دشمنان ملت ایران آشکار شده است؛ زیرا آنها نه می ‌توانند بر این کشور سلطه پیدا کنند و نه حتی می‌ توانند به ملت ایران لطمه بزنند.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای، موقعیت دشمنان ملت ایران را بر خلاف موقعیت مستحکم نظام اسلامی، متزلزل خواندند و افزودند: آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به سال ‌های گذشته، بسیار متزلزل هستند و تودهنی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان خوردند از عنایات الهی بود تا به دنیا نشان داده شود که قدرت ابرقدرت ‌ها تا چه حد پوشالی و ظاهری است.

ایشان در همین خصوص خاطرنشان کردند: امروز وضع سیاست در دنیا نیز تغییر کرده و در مناطقی که آمریکا آنها را حیاط خلوت خود می ‌دانست، با وجود همه تلاش‌های واشنگتن دولت ‌هایی بر سر کار می‌آیند که مخالف سیاست‌های آمریکا هستند.

ایشان تصریح کردند: ملت ایران راه خدا یعنی راه عدالت، انصاف، اخلاق نیکو، فضیلت‌های انسانی، عبودیت الهی، برابری و برادری انسان‌ها و راه به سعادت رساندن جامعه اسلامی را انتخاب و بر این راه پافشاری کرده و از سختی‌های آن نیز نهراسیده است، بنابراین خداوند متعال میوه شیرین و دلنشین این ایستادگی را به این ملت عطا خواهد کرد.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای در بخش دیگری از سخنان خود از منطقه گرمسار به عنوان منطقه ‌ای با سطح بالای سواد در استان و دارای استعدادهای فراوان و مردمی پرتلاش یاد کردند و افزودند: در سفر به استان سمنان بر مشکلات اصلی این استان و مناطق مختلف آن تمرکز شد و انشاءالله با هماهنگی مسئولان و نمایندگان استان سمنان و مسئولان دولتی به تدریج برای حل این مشکلات گام برداشته خواهد شد.

درآغاز این دیدارحجت ‌الاسلام مهدی ‌نژاد امام جمعه گرمساربه نمایندگی ازمردم این منطقه به حضرت آیت‌ الله خامنه ‌ای خیر مقدم گفت.

حضرت آیت‌ الله خامنه ‌ای همچنین با حضور در مزار شهدای گرمسار نسبت به شهدای این منطقه ادای احترام کردند.

خاطرنشان می ‌شود رهبر انقلاب اسلامی در پایان سفر پنج روزه به استان سمنان ظهر روز یکشنبه به تهران بازگشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo