شهید آوینی

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: قرآن قابلیت هدایت انسان امروز به سعادت و کمال را دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در مراسم افتتاحیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآن، با تصریح بر قابلیتهای بی شمار قرآن کریم در هدایت انسان اعصار مختلف به سعادت و کمال، این قابلیت را برای نسل امروز نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: بسیاری از اهانتهایی که امروز به اسلام و مسلمانان وارد می شود، از جامعیت قرآن کریم و دین اسلام نشأت می گیرند .

محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: می بایست با بهره گیری از هنر، آموزه های قرآنی را در قالبهایی چون سینما، تئاتر و داستان ارائه دهیم .

صفار هرندی یادآور شد: درگذشته مردم ایران همواره آرزو داشتند روزی قرآن به عنوان یک دستور جامع برای زندگی به ‌کار گرفته شود و امروز با کمال افتخار قانون اساسی کشور برگرفته از آیات الهی است و مدیران کشور نیز همگی پرورش یافته مکتب قرآن هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: برپایی نمایشگاه قرآن درکشور ما به مثابه این سخن حقیقی است که قرآن قابلیت اداره زندگی امروزه را دارد و به نظر می رسد برخی از دشمنی ‌هایی که نسبت به ایران وجود دارد و کینه توزی ‌هایی که اعمال می‌ شود به دلیل همین واقعیتی است که در جامعه ما زندگی بر اساس قرآن پیش می ‌رود.

وی با تأکید بر اینکه اسلام توان اداره زندگی امروز بشر را دارد، گفت: اقدامات مذبوحانه دشمنان خدا و اسلام در قالب اهانت به مقدسات اسلامی و نبی اکرم(ص) و قرآن مرتکب می‌ شوند، واکنش نابخردانه آنها نسبت به اسلام است، زیرا اسلام به عنوان دستور زندگی در میان مسلمانان و غیر مسلمانان جای خود را باز می ‌کند. بنابراین گرچه توهین به قرآن و مقدسات برای ما ناگوار است، این اقدامات گواه آن است که در نقطه ‌ای قرار گرفته ‌ایم که موجب کینه‌ آنها شده است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان به دلیل وقفه یک روزه در آغاز به ‌کار بخش بین‌ الملل نمایشگاه قرآن تهران و اختلال در سیستم برق نمایشگاه، از میهمانان خارجی حاضر در مراسم عذرخواهی کرد.

در بخش بین ‌الملل، نمایندگان کشورهای ترکیه، آذربایجان، اندونزی، تونس، یمن، الجزایر، کویت، تایلند، سودان، بنگلادش، مراکش، عراق و قطر آثار هنری و تابلوهای منقش به آیات و اسماء الهی و احادیث پیامبر (ص)، نامهای حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار(ع)، به نمایش گذاشته شده است .

مراسم افتتاحیه بخش بین ‌الملل چهاردهمین نمایشگاه بین ‌المللی قرآن کریم، قرار بود جمعه شب برگزار شود که به دلیل قطع برق این مراسم دیشب، شنبه 15 مهرماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد .


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo