شهید آوینی

 

تابلو نقاشی «ام ابيها» به گنجينه‌ هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی اهدا شد

تابلو نقاشی نفيسی، با عنوان «ام ابيها» كه توسط اكرم خدابنده لو خلق شده است، به گنجينه‌ هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

شعبه خراسان رضوی، جمشيد اميريان مسوول گنجينه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی با اعلام اين مطلب به ويژگی های منحصر به فرد اين اثر اشاره كرد و گفت: در اين تابلو، نور و پاكی حضرت محمد(ص) با نمادی از گل محمدی ترسيم شده است كه اين نور در صورت حضرت فاطمه(س) هم جلوه می‌كند.

وی خاطر نشان كرد: در وسط تابلو، گل به گونه‌ای به تصوير كشيده شده، گويا حضرت فاطمه (س) در پی گفتن پيامی است و اين پيام، همان رسالتی است كه بعد از رحلت پيامبر گرامی اسلام (ص) به عهده حضرت فاطمه(س) نهاده شده بود.

وی با بيان اينكه ايستادگی در اين اثر، نقش و جلوه ويژه‌ای دارد و ايستادگی حضرت زهرا(س) را پس از رحلت پدر تداعی می‌كند، افزود: در زمينه اين تابلو از رنگ های تيره استفاده شده چرا كه حضرت فاطمه(س) نوری است كه جهان را روشن ساخته است و اين در متن تابلو به خوبی نمايان است.

شايان ذكر است، اين تابلو كه در ابعاد 90×60 سانتی‌متر با تكنيك رنگ روغن روی بوم به سبك سمبوليك در سال 1384 خلق و در نمايشگاه‌های بين‌المللی قرآن و سراسری آثار تجسمی بسيج به نمايش در آمده است هم اكنون نيز در گنجينه‌ هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی در معرض نمايش قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo