شهید آوینی

 

 همایش تجلیل از قاریان و حافظان رزمنده برگزار شد
نخستین همایش تجلیل از قاریان و حافظان رزمنده، با حضور جمعی از مسئولین و قاریان و حافظان بین المللی کشور، عصر دیروز در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در این همایش که برخی از مسئولین دارالقرآن نیروهای مسلح نیز حضور داشتند؛ سردار میرفیصل باقرزاده رئیس کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سخنان کوتاهی ضمن بیان خاطراتی از تأثیر قرآن در دفاع مقدس، تأکید کرد: ما هرچه داریم از دولت قرآن داریم.

وی خاطر نشان کرد: ملت ما سرافرازی و عزتی که دارد از قرآن دارد و شهدای ما در راه خدمت به قرآن فدا شدند.

امیر سرتیپ عباس سلیمی قاری و داور ممتاز بین المللی نیز در این همایش، با قرائت دکلمه ای یاد و خاطره شهدا و حماسه آفرینان 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: قرآن کتاب نور، کتاب انسان سازی و دستور العملی است که ملت بزرگوار ما با آن راه سعادت را به خوبی یافته است.

وی در ادامه تأکید کرد: امروز تجلیل حقیقی از رزمندگان بزرگواری است که به هنگام غلطیدن در خون خود آیات قرآنی را مترنم بودند. امروز تجلیل واقعی در ایام هفته دفاع مقدس از آن رزمندگان بزرگواری است که به هنگام دریافت ترکش و گلوله مستقیم دشمن «یا حسین(ع)» گفتند. امروز هنگام تجلیل از رزمندگان قرآنی بزرگواری است که به هنگام قطع شدن دستانشان صدای « یا اباالفضل» ایشان جبهه ها را لرزاند.

امیر سرتیپ سلیمی با بیان اینکه اگر این همایش نورانی برای تجلیل از خدمت گزاران قرآنی تدارک دیده شده به این معنی نیست که سایر مردم از بافت و پیکره نیروهای مسلح ذره ای فاصله دارند، افزود: همه ملت بزرگوار ایران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند. در هر یک از فراز و نشیب های تاریخی و بحران آفرینی هایی که توسط دشمنان نابخرد صورت می گیرد همه مردم سازمان دهی الهی می شوند و به تعبیر امام(ره) همه این مردم ید واحده ای هستند که به برکت قرآن در برابر همه دشمنان ایستاده اند.

این قاری و داور ممتاز بین المللی تأکید کرد: اگر می بینیم که در طول بیش از ربع قرن گذشته در نیروهای مسلح شمار قابل توجهی از قاریان، حافظان، مؤذنین، مفسرین پرورش یافته اند و اگر می بینیم حضور پرافتخار آنان در مسابقات نیروهای مسلح سایر کشورهای توأم با افتخار آفرینی است و اگر می بینیم در خانواده آنان فرهنگ قرآنی حکومت می کند همه به برکت قرآن کریم است.

در پایان این همایش از 27 تن از قاریان و حافظان رزمنده، جانباز و خانواده شهدا معرفی شده از مراکز مختلف نیروهای مسلح با اهداء لوح تقدیر و حواله سفر حج عمره و زیارت مشهد، تجلیل شد.

بر اساس این گزارش؛ امیر سرتیپ عباس سلیمی، سرهنگ دوم حسن سلطان پناه، سرهنگ محمد شایسته، جانباز احمد ابوالقاسمی، جانباز محمد طالبی پور، محمد عباسی، مهدی قره شیخ لو، سرهنگ پاسدار علی اکبر ملک شاهی، محمد حسین سعیدیان، سرهنگ پاسدار شهریار پرهیزکار، مرتضی رهنما، سرهنگ دکتر رسول فلاح نورگران، سرهنگ بهرام سمنانی، جانباز احسان جهان بخش، حجة الاسلام ولی ا... یوسفی، شهید امیر سرتیپ عباس واعظی، سرهنگ حسین ایران نژاد، خانم مرادی پیر سلامی، کاظم طلا، علی اصغر برومند، محمد افرایی، مرتضی نجفی، دکتر حبیب حبیب زاده، محمد سعید محمودی، محمود لطفی نیا، زهرا کسرایی از جمله قاریان و حافظان برجسته بین المللی رزمنده و شاغل در مراکز نظامی کشور هستند که شب گذشته از آنان تقدیر شد.

در بخش ویژه این همایش نیز از حاج علی اربابی استاد پیشکسوت، قاری، داور بین المللی قرآن و پدر شهید امیر اربابی به پاس مجاهدت چندین ساله در راه ترویج قرآن و حضور در جبهه های نبرد تجلیل شد.  

این همایش به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و با همکاری نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، وزارت دفاع، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo