شهید آوینی
 
پانزدهمين كنگره سراسری شعر دفاع مقدس در اروميه پايان يافت

پانزدهمين كنگره سراسری شعر دفاع مقدس در اروميه امروز 29 شهريورماه با معرفی شاعران برگزيده به كار خود پايان داد.

شعبه آذربايجان‌غربی، دبيرخانه پانزدهمين كنگره سراسری شعر دفاع مقدس پس از دو روز بررسی «ابراهيم قبله‌آراباتان» از تبريز «سجاد اسدی» از كرمانشاه «ميلاد عرفان‌پور» از شيراز را به عنوان شاعران جوان اين دوره برای دريافت جايزه استاد «قيصر امين‌پور» معرفی كرد.

همچنين «عبدالحميد انصاری‌نسب» از بندر عباس «حسن يعقوبی» از سمنان و «رضا نيكوكار» از رشت به دليل ارائه آثار فاخر در زمينه فرهنگ عاشورا جايزه‌ی ادبی دكتر «حسن حسينی» را از آن خود كردند.

گفتنی‌است: در اين دوره برای اولين بار جايزه و تنديس ادبی قدس به «علی‌محمد مؤدب»، «عبدالجبار كاكائی» و «حميدرضا شكارسری» هر سه از تهران اهدا شد.

همچنين دبيرخانه پانزدهمين دوره شعر دفاع مقدس با تقدير از رشادت‌های رزمندگان ميهن‌اسلامی با اهدا جايزه و لوح سپاس از خانواده‌های شهدا «باكری» و «آب‌شناسان» قدردانی كرد.

در اين مراسم از «بيت‌الله جعفری»شاعر حماسه‌سرای استان آذربايجان‌غربی تقدير شد.

در پايان از «حميد واحدی»، «فكريه سلامت روندی» و «محمد سجادی »به عنوان ساير شاعران موفق استان با اهدا لوح و جايزه قدردانی شد.

لازم به ذكر است، اين كنگره از 26 شهريور ماه سال جاری به مدت 4 روز در اروميه برگزار شد و در روز پايانی آن شركت كنندگان ضمن بازديد از منطقه حاج عمران پيرانشهر نسبت به مقام شامخ شهدای اين منطقه ادای احترام كردند.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران  (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo