شهید آوینی

 

برنامه های نیروی مقاومت بسیج در هفته دفاع مقدس اعلام شد
مسئول روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج برنامه های این نیرو را در سالگرد دفاع مقدس تشریح کرد.

به نقل از روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج، علی اشرف نوری مسئول معاونت روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج در گفتگویی خبری از اهتمام این نیرو برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم های هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: فعال نمودن ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و کمیته های تخصصی مربوطه در مناطق و نواحی بسیج به منظور برنامه ریزی ، هماهنگی، پشتیبانی، نظارت و ارزیابی از برنامه ها با مسئولیت فرماندهان نیروها از جمله اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مراسم مختلف هفته دفاع مقدس است.

وی در ادامه افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به صورت سامان یافته به ویژه در مناطق دور دست و روستاها، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس متناسب با نام گذاری ایام هفته و مصادف با ماه مبارک رمضان ، حضور فعال فرماندهان دفاع مقدس در ویژه برنامه های رسانه ای کشوری و استانی  جهت تبیین معارف جنگ و بیان خاطراتهشت سال دفاع مقدس توسط فرماندهان جنگ از جمله برنامه های اجرایی در این هفته است.

اشرف نوری  با اشاره به برنامه هایی که در سطح نواحی و مناطق بسیج در این هفته برگزار می شود گفت: برگزاری نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس معراج در میدان آزادی که با همت منطقه مقاومت تهران بزرگ برپا می شود، برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری در مناطق و نواحی مختلف بسیج، همچنین برگزاری جشن رمضان با محوریت دفاع مقدس از جمله برنامه هایی است که در سطح نواحی و مناطق اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: تهیه ویژه نامه بسیج در آئینه مطبوعات، چاپ زیرنویس های مطبوعاتی، تهیه و چاپ ، رپرتاژ آگهی در مطبوعات، تولید و پخش کپشن تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس و چاپ ویژه نامه های مختلف از جمله برنامه های در دست اجرا معاونت روابط عمومی و انتشارات در طول این هفته است.

نوری در ادامه به برنامه های اجرا شده در معاونت عملیات بسیج اشاره کرد و افزود: امسال معاونت عملیات نیروهای مقاومت بسیج در صدد است تا در این هفته رزمایشهایی را در استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد انجام دهد.

همچنین برگزاری اردوهای رزمی و فرهنگی در استان های ایلام و کرمانشاه و برگزاری رژه در این ایام از برنامه هایی است که در این هفته به همت معاونت معاونت عملیات نیروی مقاومت بسیج انجام می شود.

نوری با بیان تلاشهای معاونت سیاسی در این هفته گفت: معاونت سیاسی نیروی مقاومت بسیج با همکاری بسیج طلاب قصد برگزاری مسابقه کتابخوانی ، اعزام مبلغ به پایگاهها را در دستور کار خود دارد.

نوری در ادامه به برپایی نمایشگاه در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: نمایشگاه در مجلس شورای اسلامی با موضوع آزادی خرمشهر و هم اندیشی هنرمندان عرصه سینما، چاپ 5 عنوان کتاب و تولید ویژه برنامه های تلویزیونی گروه روایت فتح از جمله اقداماتی است که به همت ستاد روایت فتح در این هفته برگزار می شود.

وی در ادامه به نقش دانش آموزان در 8 سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد:بسیج دانش آموزی نیروی مقاومت بسیج با برگزاری مسابقه بزرگ مدرسه عشق و همچنین چاپ پوستر و بروشور ویژه دانش آموزان سعی بر آن دارد تا جلوه ای از فرهنگ دفاع مقدس را به دانش آموزان نشان دهد و آنها را با رشادتهای رزمندگان اسلام در طول این 8 سال آشنا کند.

مسئول روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج در ادامه افزود: معاونت بهداری بسیج نیز قصد دارد با درمان رایگان اعضای فعال و عادی بسیج و عموم مردم در 31 شهریورماه به امت حزب الله در طول این هفته خدمات رسانی کند.

نوری در ادامه به بحث دانش محوری و دانش پژوهشی اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی امسال قصد دارد با چاپ کتاب های با عنوانهای کنکاش، ما شنیده ها را دیده ایم، بیا تا برویم، عباسیون و تا شقایق هست قصد دارد دانشجویان را با فرهنگ جبهه و جنگ بیشتر آشنا کند، همچنین تجلیل از ایثارگران در دانشگاهها از جمله برنامه های بسیج دانشجویی و برگزاری جشنواره دانشجویی دفاع مقدس در این هفته است.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی نیز در این هفته قصد دارد با اعزام تیمهای تخصصی پزشکی به مناطق محروم کشور و برپایی محفل انس تیم های اضطراری بسیج جامعه پزشکی به برپایی هر چه با شکوهتر هفته دفاع مقدس گام بردارد.

نوری در پایان خواستار بسیج امکانات و توانمندی های مردمی و دولتی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حماسه هشت سال دفاع مقدس و حفظ دستاوردهای جدید انقلاب بویژه در مقوله دانش هسته ای شد.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo