شهید آوینی
 
انفجار در نزدیک بارگاه امام علی(ع) شهید و مجروح شدن دهها تن
منابع رسمی عراق امروز گزارش دادند که شمار شهدا و مجروحان انفجار امروز پنجشنبه در نزدیک بارگاه ملکوتی امام علی (ع) در شهر نجف اشرف به 86 تن رسیده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع پلیس و پزشکی عراق گفتند که براثر انفجار امروز در شهر نجف اشرف دست کم 31نفر شهید و 55 نفر دیگر زخمی شده اند.

یک منبع پزشکی در بیمارستان نجف اعلام کرد که پیکرهای 31 شهید و 55 زخمی ناشی از این انفجار به این بیمارستان منتقل شده است.

یک منبع پلیس عراق گزارش داد که یک فرد انتحاری خود را در مرکز ایست وبازرسی ورودی بازار بزرگ بخش قدیمی نجف در فاصله 150متری بارگاه ملکوتی حضرت امام علی (ع) منفجر کرد.

وی افزود: شماری از کشته ها پلیس هستند ودر بین زخمی ها، چهار زائر ایرانی وجود دارد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که تعداد زیادی از فروشگاههای تجاری نیز به شدت آسیب دیده و خسارتهایی به آنها وارد شده است و شمار زیادی از نیروهای پلیس و امنیتی عراق نیز در پی این انفجار در محل مستقر و با متفرق کردن تجمع کنندگان، شهر نجف را به طور کامل بر روی خودروها به جز آمبولانس ها و زائران بستند.

برپایه این گزارش، شهر نجف از زمان پایان درگیریهای شدید نیروهای جیش المهدی متعلق به مقتدی صدر با نیروهای آمریکایی در اوت سال 2004میلادی نسبتا آرام بوده است.

از سوی دیگر، قاسم یحیی وزیر بهداشت عراق در گفتگوی امروز خود با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دست کم 1850نفر در ماه گذشته میلادی در مناطق مختلف بغداد کشته شده اند که اکثر آنها براثر اصابت گلوله به قتل رسیده اند.

وی گفت: پزشکی قانونی شهر بغداد در ماه ژوئیه اجساد 1850نفر را تحویل گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo