شهید آوینی
 
کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اواخر مرداد برگزار می شود

نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امسال 29 تا 31 مرداد ماه همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می شود.

نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که هر سال همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) برگزار می شد، امسال به دلیل تقارن با کنفرانس بین المللی قدس، در ایام عید مبعث و آخرین روزهای  مرداد ماه برگزار می شود.

یکی از موضوعات مورد توجه نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بررسی آسیب شناسانه حقوق زنان مسلمان است که به منظور تبیین حقوق این گروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

این کنفرانس  امسال با موضوع " مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی، حقوق، وظایف، مشکلات و راهکارها" برگزار خواهد شد و موضوعاتی چون اقلیتهای مسلمان را مورد بررسی قرار می دهد.

150 متفکر از کشورهای غیر اسلامی به این همایش دعوت شده اند که در میان آنها می توان به رهبران جوامع اسلامی که در اقلیت زندگی می کنند نیز اشاره کرد.

با توجه به اینکه یک سوم مسلمانان جزو اقلیتهای دینی بوده و در کشورهای غیر مسلمان زندگی می کنند، حقوق و وظایف ، مشکلات و راهکارهای حل آن ، تعامل و نقش مسلمانان در نقاط مختلف جهان اسلام از جمله محورهائی است که در نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به آنها پرداخته خواهد شد .

قرار بود این کنفرانس فروردین ماه برگزار شود که به دلیل همزمانی با همایش بین المللی " قدس و حمایت از حقوق فلسطین" به 29 تا 31 مرداد ماه (25 تا 27 رجب) و همزمان با عید مبعث رسول اکرم است، موکول شد .
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo