شهید آوینی
 
کتاب "نقش دانش رجال در تفسیر و علوم قرآنی" منتشر شد
کتاب "نقش دانش رجال در تفسیر و علوم قرآنی" از سوی مؤسسه بوستان کتاب قم چاپ و منتشر شده است .

این اثر در هشت فصل به رشته تحریر در آمده است . فصل اول کلیات را شامل شده و فصل دوم نیز به بحث  دانش رجال و مسائل مربوط به نزول وحی اختصاص دارد .

دانش رجال و شبهه تحریف قرآن، دانش رجال و مسائل مربوط به تلاوت قرآن، دانش رجال و احادیث تفسیری، دانش رجال و اسرائیلیات و احادیث تفسیری و پدیده وضع عناوین دیگر فصلهای کتاب " نقش دانش رجال در تفسیر و علوم قرآنی" است .

نویسنده در فصل اول به مباحث لزوم یا عدم ‌لزوم بررسی رجالی روایات غیرفقهی، تسامح در ادله سنن و فرایض، وحدت ملاک در بکارگیری اصطلاحات حدیثی پرداخته است . 

در فصل دوم، مباحثی چون شناخت اسباب‌ النزول، نخستین آیه نازل ‌شده، چگونگی نزول قرآن، داستان ورقة‌ بن‌نوفل، شناخت سوره‌ های مکی و مدنی و اسامی سوره ‌ها را مطرح می ‌‌کند.

بررسی دیدگاه شیعه و سنی درباره تحریف قرآن، روایات تحریف، راویان احادیث تحریف، قرائات قرآنی، وجوه هفتگانه قرائت، احادیث فضائل ‌القرآن و بررسی رجالی راویان احادیث فضائل ‌القرآن، به روایات تفسیری شیعه، راویان صاحب کتاب تفسیر، تفسیر منسوب به امام حسن عسکری(ع)، از دیگر بخشهای دیگر فصول این کتاب هستند .

کتاب "نقش دانش رجال در تفسیر و علوم قرآنی" در مرکز فرهنگ و معارف قرآن توسط علی اکبر ارسنجانی به نگارش در آمده ، به اهتمام مرکز مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تهیه و از سوی مؤسسه بوستان کتاب قم  منتشر شده است .

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo