شهید آوینی
 

آیت ‌الله نوری همدانی در دیدار فرماندهان بسیج استان تهران:

غرب شناسی باید در صدر فعالیت‌های اندیشمندان مسلمان قرار گیرد
آیت‌ الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: اندیشمندان مسلمان باید غرب ‌شناسی را در صدر فعالیت‌های پژوهشی خود قرار دهند.

آیت‌ الله نوری همدانی در دیدار فرماندهان حوزه‌ های مقاومت بسیج استان تهران با وی تأکید کرد: اندیشمندان مسلمان باید در شرایط کنونی بیش از هر زمانی نسبت به غرب شناسی اهتمام ورزند و خوی استکباری غربی ‌ها را که از آغاز ظهور دین اسلام نسبت به مسلمانان داشته‌اند، شناسایی کنند.

وی با بیان گوشه ‌ای از ظلمهای غربی‌ ها نسبت به مسلمانان در طول تاریخ، به وضعیت اسلام در ایران دوران سلطنت شاهنشاهی اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) با قیام خود، خود باوری، اتکا به نفس، استقلال و آزادی را برای مسلمانان و شیعیان به ارمغان آورد.

آیت الله نوری همدانی، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی به معنای ایجاد خود کم بینی در مردم است و امام این خودباختگی را از بین برد و خودباوری و اتکا به نفس را به وجود آورد.

این مرجع تقلید با اشاره به تلاش گسترده غربی‌ها در بدبین کردن اذهان مردم دنیا نسبت به دین اسلام تصریح کرد: اندیشمندان و متفکران مسلمان باید با بررسی روند توطئه‌های گذشته غربی‌ ها نسبت به مسلمانان، توطئه‌ های غربی‌ها را نسبت به مسلمانان در این اسلام شناسایی و خنثی کنند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به برخی نا امنی‌های داخلی، گفت: طبق آیات و روایات قرآن ما باید در برابر توطئه ‌ها با اتکا به قدرت ایمان، ثابت قدم باشیم و دشمنان خود راشناسایی کرده و در برابر آنان استقامت کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo