شهید آوینی
 
 انتشار كتابي با موضوع حجاب در كشور انگلستان
كتاب «آيا سر من با اين روسري بزرگ‌تر به نظر مي‌رسد؟» درباره زندگي دختري محجبه در جامعه غربي، به‌زودي در انگلستان منتشر خواهد شد.

اين كتاب كه قرار است اواخر ماه جاري منتشر شود، داستان دختري مسلمان و استراليايي به نام «آمال» است كه در سن 16 سالگي و زمانيكه در دبيرستان تحصيل مي‌كند،تصمميم مي‌گيرد حجاب بپوشد و علي‌رغم آنكه اين تصميم ناگهاني خانواده و دوستان «آمال» را شگفت‌زده مي‌كند ولي او همچنان بر حجاب خود پافشاري مي‌كند زيرا به عقيده او حجاب به او آرامشي دروني مي‌دهد.
«راندا عبدالفتاح» نويسنده 26 ساله كتاب، آن را بر اساس تجربه خود نوشته است.
وي به عنوان دختري مسلمان كه در ملبورن بزرگ شده، در سنين 14 تا 17 سالگي تصميم مي‌گيرد كه حجاب بپوشد و در اين ميان رويدادها و برخوردهاي زيادي را تجربه مي‌كند.
«عبدالفتاح» گفت: هدف من از تاليف اين كتاب آن بود كه افسانه‌هايي را كه در مورد مسلمانان به ويژه زنان مسلمان، وجود دارد از اذهان عمومي دور كنم. بطور كلي به زنان و دختران مسلمان به عنوان افرادي بيگانه نگاه مي‌شود. آنها حقيقتا آنگونه كه شايسته است، درك نشده‌اند.
وي گفت: من مي‌خواستم كتابي بنويسم كه به وسيله آن اين فرصت را در اختيار خوانندگان قرار دهم كه بتوانند از طريق آن وارد دنياي دختران جوان مسلمان شده و مشكلات آن را درك كنند.
وي افزود: هم اكنون در مورد موضوعات مربوط به دختران مسلمان به طرز وحشتناكي كمبود كتاب وجود دارد.
كتاب «آيا سر من با اين روسري بزرگتر به نظر مي‌رسد؟» داستان مشكلات و دشمني‌هايي است كه «آمال» همزمان با پوشيدن حجاب مجبور به تحمل آنهاست.
«عبدالفتاح» نويسنده كتاب و وكيلي با اصليت مصري_فلسطيني از سيدني گفت: من در زماني كه از حجاب استفاده مي‌كردم، مجبور بودم كه رفتارهاي واقعا كينه‌توزانه و تبعيض‌آميزي را تحمل كنم، حتي گاهي روسري مرا از پشت مي‌كشيدند. از رفتارهاي معمولي كه با من مي‌شد اين بود كه به من مي‌گفتند تو كه روسري مي‌پوشي معلوم از استراليايي نيستي و اين نشان مي‌دهد كه تو يا از خاورميانه‌اي و يا يك تروريست واقعي هستي.
وي افزود: متاسفانه امروزه هر كتابي كه در مورد مسلمانان نوشته شده است يا درباره قتل و غارت و كشتار است و يا درباره خانواده سلطنتي سعودي‌ها و يا درباره طالبان است.
«عبدالفتاح» در كتاب خود همچنين مشكلات معمول جوانان جامعه چون اعتياد به الكل و برخي مواد مخدر و خشونت را مورد بررسي قرار داده است.

منبع : خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo