شهید آوینی
 

رئیس جمهور در دیدار معلمان نمونه سراسر کشور خبر داد:

280 معلم نمونه سراسر کشور به حج عمره می روند
محمود احمدی نژاد تاکید کرد: امروز بالاترین مدالی که به شهید مطهری دادند به این علت است که او معلم بود و بالاترین افتخاری که نصیب شهیدان مفتح، بهشتی، رجایی و باهنر شد این بود که همگی معلم بودند انتخاب شغل معلمی شاید یک انتخاب ظاهری باشد اما درحقیقت یک توفیق است.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در دیدار دوستانه و صمیمی معلمان نمونه سراسر کشور که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری سخنرانی می کرد با بیان اینکه خداوند معلم است و همه جهان معلم انسان هستند اظهار داشت: انسان مخلوق خدایی است که به او تشخیص بیان داد و او را در صدر مخلوقات خود قرار داد و خداوند اراده کرد انسان هم بصیر و هم سمیع باشد. انسان مخاطب خداست و خداوند او را در مرتبه ای قرار داد که با تعبیت از دستورات الهی خواهد توانست پرده های جهل و نادانی و خودخواهی را کنار بزند و به حکمت و علم و نور و حقایق هستی دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه کار معلم کاری خدایی است تصریح کرد: پیامبر هم معلم است. پیامبران کتاب و حکمت را می آموزند و حکمت شیوه زندگی است. حکمت اخلاق، تفکر دقیق، تعقل است. معلمی شکل دادن به روح و تفکر است.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید قدر معلمی دانسته شود معلمی کار انبیاء است و اول معلم عالم خداوند تبارک و تعالی است. معلم وقتی به عرصه تعلیم و تربیت می آید جان و هستی و همه وجود خود را به همراه می آورد و در مقابل چنین کاری هیچ پاداش همطرازی وجود ندارد و جز با لطف و پاداش الهی نمی توان قدر کار معلمی را دانست.

وی با بیان اینکه انسان گنجینه اسرار الهی است خاطر نشان کرد: معلم می خواهد رمز استفاده از این اسرار را به انسان بیاموزد و خداوند انسان ها را حاکم بر عالم آفرید و روح را به عنوان ودیعه بر او نهاد و تربیت روح انسان ها را در وجود معلمان به امانت نهاد.

احمدی نژاد در ارزیابی خود از آموزش و پرورش گفت: علی رغم برخی مسائلی که طی 15 سال اخیر پیشامد و علی رغم عقب نشینی هایی که برخی از مواضع ارزشی انقلاب داشتند و علی رغم بیشترین فشارهای مادی که دراین مدت به معلمان این سرزمین وارد شد می توانم با افتخار وقاطعیت بگویم: همچنان مجموعه فرهنگیان ما جزو فدارکارترین و انقلابی ترین قشرهای جامعه اسلامی هستند.

وی افزود: امروز بالاترین مدالی که به شهید مطهری دادند به این علت است که او معلم بود و بالاترین افتخاری که نصیب شهیدان مفتح، بهشتی، رجایی و باهنر شد این بود که همگی معلم بودند انتخاب شغل معلمی شاید یک انتخاب ظاهری باشد اما درحقیقت یک توفیق است.

احمدی نژاد با طرح این سئوال که ما انتظار داریم از آموزش و پرورش چه انسانی و با چه ویژگی هایی خارج شود تصریح کرد: انسان تراز جامعه اسلامی انسانی پاک مومن وخداپرست است و انسانی سراسر دوستی و عاطفه و پر از نشاط است که خود و توانمندی های خود را می شناسد وبه گذشته و تمدن خود باور دارد.

وی ادامه داد: مدارس باید محیطی خلاق و پرنشاط برای تربیت دانش آموزان باشد که فراهم کردن این محیط به عهده دولت و شماست. دولت باید فضاها را به سرعت فراهم کند ، من می دانم در برخی از مدارس در نقاط دور و نزدیک بچه ها در محلی تحصیل می کنند که در زیر آن سقف یک لحظه امنیت ندارند اما با این وجود برخی از شما فداکارانه در چنین محیطی فعالیت می کنید و ما باید همه توانمان را بسیج کنیم و این وضعیت را تغییر دهیم و باید فضایی فراهم کنیم که جامعه فرهنگی آرامش خاطر کاملی داشته باشد.

احمدی نژاد در ادامه به تعهد وزرای آموزش و پرورش و مسکن اشاره کرد و گفت: این دو وزیر در همکاری با هم متعهد شده اند باقی تقاضای مسکن معلمان را تا 4 سال آینده تامین کنند و این تعداد جدای از کسانی است که تازه وارد آموزش و پرورش می شوند.

رئیس جمهور همچنین به افزایش حقوق معلمان درسال جاری  اشاره و خاطرنشان کرد: در مورد افزایش حقوق توانستیم قدم کوچکی برداریم . برای افزایش حقوق حقوقبگیران 6/13 افزایش داشتیم و برای معلمان 6/17 و برنامه ما این است که در سالهای آینده این افزایش حقوق بیشتر شود.

وی با بیان اینکه میزان تاثیرگذاری معلمان در قلب ها روشن است اظهار داشت: باید در آموزش و پرورش نگاهمان متحول شود و این کار معلمان است. این که کسی از بیرون بیاید و تحول ایجاد کند نشدنی است و ما باید روشهای جدید را در راه تحقق اهدافمان پیش بگیریم ، موتون دستی ما باید یادآور هویت ملی ما باشد و خود باوری به دانش آموزان در آن تقویت شود.

احمدی نژاد گفت: کسی که خودرا باور نداشته باشد اگر امکانات عالم را هم به او بدهند زمین می خورد در حالی که اگر شخصی خود را باور داشته باشد در کویر تمدن ایجاد می کند.

وی با بیان این که آموزش و پرورش باید کانون تربیت مدیران ،علما ، دانشمندان و برجستگان کشور باشد تاکید کرد اواسط انقلاب هر کس می خواست کابینه تشکیل دهد به سراغ آموزش و پرورش می رفت امروز هم اگر رئیس جمهروی می خواهد کابینه تشکیل دهد باید به آموزش وپرورش برود و بگوید آموزش و پرورش به من کابینه معرفی کند زیرا مدیریت شما مدیریت بر انسان ها وجان هاست و این پیچیده ترین نوع مدیریت است.

رئیس جمهور درپایان در مژده ای به معلمان نمونه از اهدای سفر عمره به آنان خبرداد و گفت: این هدیه از طرف من است و وزیر آموزش و پرورش سفر عمره همسران شما را هدیه می کند.

پیش از سخنرانی رئیس جمهور چند تن از معلمان نمونه به نمایندگی سایر معلمان از دست احمدی نژاد لوح تقدیر دریافت کردند.

دو تن از معلمان نمونه نیز به نمایندگی از سایر معلمان لوح تقدیری که توسط یکی ازمعلمان نمونه خطاطی شده بود تقدیم رئیس جمهور کردند.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo