شهید آوینی

 

آیت الله فاضل لنکرانی در آغاز درس خارج فقه:

روحانیت باید یکی از الگوهای خود را شهید مطهری قرار دهد
آیت الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: شهید مطهری یک روحانی واقعی بود که موفق به مراتب والای علمی و معنوی شد و در عین حال که استاد برجسته دانشگاه و مجاهد متدین و یار واقعی امام راحل بود، دارای موفقیت هایی بود که مجموعه آن در کمتر کسی وجود دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود به مناسبت ایام شهادت علامه مطهری، گفت: مرحوم مطهری با این که یک نفر بود اما هرگز به خود نگفت که یک روحانی به تنهایی مسئولیت ندارد، بلکه او ثابت کرد اگر روحانی خود را از جهت علم و تقوا مجهز سازد و قصد هدایت گری و ترویج دین را داشته باشد، می تواند جامعه خود را تحت تاثیر قرار دهد و با قلم و بیان، خط هدایت جامعه را ترسیم سازد.

وی افزود: مرحوم مطهری با درک دقیق و صحیح از دین و با تسلط کافی که مرهون زحمات فراوان و مجاهدت های علمی طاقت فرسا بود. توانست دین را به صورت صحیح بفهمد و با تشخیصی که از نیاز جامعه خصوصا دانشگاهیان داشت به آنان انتقال دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: روحانیت باید یکی از الگوهای خود را مرحوم شهید مطهری قرار دهد ؛ زیرا ایشان در هر زمینه ای احساس تکلیف می نمود، وارد می شد و با قلم و فریاد از دین و احکام آن حمایت می کرد. بنابراین روحانیت باید هر وقت تشخیص می دهند مطلبی به نفع اسلام و تشیع است اقدام کنند و با توکل بر خدا از هیچ قدرت و گروهی نترسند.

وی تصریح کرد: هرجا که دین و احکام اسلام در خطر است، باید فریاد زد خصوصا در این زمان که از خارج و داخل تبلیغات علیه اسلام و روحانیت زیاد است و معاندان در صدد مقابله با اسلام هستند، لذا روحانیت باید بیدارتر از گذشته باشد، به حرف های بسیار سخیفی که متاسفانه از برخی افراد شنیده می شود، توجه نکنند و وظیفه خود را انجام دهند و به دنبال این نباشند که به حرف ما ترتیب اثر نمی دهند زیرا اگر این مطلب ملاک بود باید انبیاء به وظیفه خود عمل نمی کردند.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان افزود: امام امت که از ابتدا قیام نمودند به دنبال این نبود که چه مقدار و تا چه حدی به نتیجه می رسد، باید از اسلام و احکام اسلام با قاطعیت دفاع کنید و طوری عمل کنیم که پاسخ گوی خداوند متعال باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo