شهید آوینی

 
آغاز ثبت‌نام دوره‌های جدید حفظ قرآن به روش اشاره در همدان

مدير جامعة‌القرآن‌الكريم شهرستان همدان از آغاز ثبت نام دوره‌های جدید حفظ قرآن به روش اشاره در این شهرستان خبر داد.

«انسيه سادات اسكاف»، مدير جامعة‌القرآن‌الكريم شهرستان همدان با بيان اين مطلب افزود: ثبت‌نام دوره‌های جدید حفظ قرآن به روش اشاره در واحد خردسالان جامعة القرآن همدان آغاز شد.

وی افزود: اول خردادماه سال جاری دوره‌های حفظ به روش اشاره، روخوانی و روان‌خوانی قرآن در این شهرستان برپا می‌شود.

سطح یادگیری خردسالان در حفظ قرآن

اسکاف در پاسخ به سوال ایکنا مبنی بر سطح یادگیری خردسالان در حفظ قرآن گفت: جامعة القرآن همدان از سال 81 شروع به آموزش خردسالان در بخش حفظ به روش اشاره كرده است که تاکنون این کودکان هفت جزء را به صورت کامل حفظ کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: كودكان دختر و پسری كه در اين مركز مشغول فراگيری علوم قرآنی هستند از هوش و درك بالاتری نسبت به هم‌سن و سال‌های خود برخوردارند.

وی افزود: جامعة‌القرآن همدان از مهرماه سال گذشته يك مركز پيش‌دبستانی ويژه خردسالان همين مركز داير كرده است كه با آزمون هوش كه توسط روانشناسان از خردسالان به عمل آمد، متوجه شديم كه هوش اين كودكان به اندازه هوش كودكان ونوجوانان 9، 12 و 14 ساله است.

اسكاف تأكيد‌كرد: در اين مركز كه ويژه خردسالان جامعة‌القرآن همدان است، ۷۵ كودك دختر و پسر علاوه بر آموزش‌های معمول مربوط به دوران پيش‌دبستانی، با علوم قرآنی نظير روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن‌كريم نيز آشنا می‌شوند.

وی تصريح كرد: از آنجا كه اين كودكان بسيار باهوش هستند با مشاوره روان‌شناسان، برنامه‌ريزی خاصی را برای آموزش طراحی كرده و اجرا می‌كنيم.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo