شهید آوینی

 
نمایش جدیدترین تجهیزات دفاعی و موشکی در رژه روز ارتش
در مراسم گرامیداشت روز ارتش، جدیدترین تجهیزات دفاعی و موشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمد.

در مراسم رژه روز ارتش، یگانهای زرهی- پروازی نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و دستاوردهای خودکفایی ارتش به نمایش درآمد که از جمله جدیدترین تجهیزات و یگانهای زرهی و پیشرفته ارتش می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

یگان موتور سواران دوش پرتاب؛ این یگان از موتورسوارانی ماهر و توانا تشکیل شده و به عنوان یکی از جدیدترین یگان های نیروی زمینی ارتش به شمار می رود.
این یگان موتور سوار مجهز به سلاحهای دوش پرتاب همچون آر پی جی 7 ، موشک سهند 3 و دیگر ادوات دوش پرتاب مورد نیاز هستند که تحرک سریع همواره به سرعت عمل و عبور از راههای صعب العبور از جمله مهمترین شاخصه های آنهاست.

هواپیمای بدون سرنشین ؛ این هواپیماها شامل انواع شاهین 1 و 2 ، مهاجر 2 ، صاعقه 2 و چمران 2 هستند که با همت و تلاش متخصصان وزارت دفاع و نیروی زمینی ارتش تولید شده اند.
این هواپیماها ضد بالگرد ، ضد ستونهای زرهی و خودروی ، رادار گریزو ضد الکترونیک هستند.

خودروهای فرماندهی ساخت داخل که قابلیت حمل انواع سلاح های سبک را دارند ، بی سیم های پیشرفته و نوین ساخت داخل ، تانک مبارز ، که توسط متخصصان داخلی بهینه سازی  و پیشرفته شده است و انواع نفربرهای آبی و خاکی  از جمله دیگر تجهیزات به نمایش در آمده در رژه امروز نیروهای ارتش بود.

انواع تانک های سبک و خودروهای  حامل "کاتی یو شا" و خودروهای  مهمات بر  از توانمندیهای دیگر  حاضر در رژه امروز بود.

برای اولین بار نیز اژدر دو منظوره ضد سطحی و ضد زیر دریایی ، ناوشکن جماران جمهوری اسلامی ، ناوچه موشک انداز ، اژدر الکتریکی زیر دریایی و زیر دریایی مرطوب یک و دو نفره در روز ارتش از مقابل رئیس جمهور و فرماندهان عالیتربه نظامی عبور کردند. که فقط بخشی از توانمندیها و تجهیزاتی نیزکه برای اولین بار به نمایش گذاشته شد.

انواع موشک ها با نام هایی چون فجر ، نازعت، زلزل از توانمندیهای دیگر نیروهای مسلح کشورمان  بود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo