شهید آوینی

 
كتابخانه‌ی خاتم‌الانبیاء (ص) افتتاح شد

كتابخانه‌ی عمومی خاتم‌الانبياء (ص) به مناسبت ايام ولادت باسعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، با بيش از پنج هزار جلد كتاب در نسيم‌شهر شهرستان رباط‌كريم افتتاح شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، اين كتابخانه با حضور جمعی از مسئولان شهری و مردم نسيم‌شهر آماده‌ی بهره‌برداری شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام شاهی عربلو ـ نماينده‌ی مردم اين شهرستان در مجلس شورای اسلامی ـ گفت: هر پيامبری را معجزه‌ای است و معجزه‌ی پيامبر ما نيز علم و دانش است، تنها علم و دانش است كه در دنيای امروز می تواند به ما كمك کند.

وی افزود: چنان‌چه بخواهيم آمار جمعيت و پيشرفت كشورمان را در قبل و بعد از انقلاب مورد بررسی قرار دهيم به نكات جالبی خواهيم رسيد، ميزان باسوادی و اختصاص بودجه به آموزش و پرورش، بهداشت و آموزش عالی بسيار متفاوت است، قبل از انقلاب 8 درصد بود که این میزان بعد از انقلاب به 38درصد افزایش یافت و اين را از ميزان خروجی دانشگاه ها و تعداد پزشكان كه فی‌المثل تا 10 سال بعد از انقلاب از هند و بنگلادش بودند، می‌توانيم ببينيم، الان تعداد تحصيل‌كرده‌ها به مقدار زيادی بالا رفته است.

هم‌چنین در حاشيه‌ی گشايش اين كتابخانه‌ی عمومی، نمايشگاه عكس و كاريكاتور با موضوع «پيش‌گيری از اعتياد» با همكاری دفترسازمان تشكل‌های غيردولتی از آثار بدرلو و ديگر هنرمندان با تعداد 150 اثر در محل مجتمع فرهنگی ـ هنری قلم نسيم‌شهر برپا شد.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo