شهید آوینی

 

ایران عزیز به کشورهای هسته ای جهان پیوست
محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران اعلام کرد:در آستانه میلاد پیامبر بزرگ اسلام و در محضر امام رضا (ع) در این فرصت تاریخی اعلام می کنم در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با مجاهدت دانشمندان و جوانان ایرانی و هوشمند و همیشه در صحنه ایران چرخه تولید سوخت هسته ای در مقیاس آزمایشگاهی و اورانیوم با غنای مورد نیاز برای نیروگاه هسته ای در بیستم فروردین ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

احمدی نژاد رئیس جمهور که امشب در دومین روز از سفر خود به استان خراسان رضوی در جمع نخبگان اقشار مختلف کشور در مشهد سخن می گفت، اظهار داشت : دیروز شهدا و ایثارگران ایران عزیز کشورمان را بر بام استقلال و عزت نشاندند و امروز جوانان عزیز میهن اسلامی کشور را تا فتح قله های علم و فناوری پیش می برند.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام پیامبر عظیم اسلام اظهار داشت: پیامبر عزیزمان همه بشریت را به فراگیری علوم و فنون فرا می خواند و بر همین اساس دانشمندان و جوانان خلاقمان تلاشهای گسترده ای را برای دستیابی به فناوری های نوین آغاز کرده و به لطف خداوند به پیشرفت های قابل توجهی در علومی چون هوافضا ، مهندسی، پزشکی و فناوری هسته ای دست یافتند.

رئیس جمهور با اشاره به هدف برگزاری این جلسه گفت: آنچه باعث شد این جلسه باشکوه برگزار شود خبر ارائه گزارش های مربوط به پیشرفت های بزرگی است که در انرژی هسته ای به آن دست یافتیم که در سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی به آنها اشاره شد.

احمدی نژاد تاکید کرد: دسترسی به چرخه تولید هسته ای یک مطالبه ملی است و مربوط به همه ملت ایران است و مردم ما نیز بارها در تجمعات خود در اقصی نقاط ایران و جهان بر دسترسی به آن تاکید کردند.

وی اضافه کرد: مهمترین تجلی این مطالبه ملی در 22 بهمن ماه سال گذشته بود که مردم با حضور دهها میلیونی خود در همه شهرها و روستاها و سرتاسر جهان و در پاسخ به خادم خود برای اعلام نظرشان فریاد زدند و خواسته خود را یکپارچه اعلام کردند و بعد از آن نیز بدون استثنا در هر تجمع و مناسبت بر این مطالبه خود تاکید نمودند.

رئیس جمهور اعلام کرد: اینک در آستانه میلاد پیامبر بزرگ اسلام و در محضر امام رضا اعلام می کنیم که چرخه تولید سوخت هسته ای در مقیاس آزمایشگاهی کامل شده و اورانیوم با غنای مورد نظر برای استفاده در نیروگاههای هسته ای در تاریخ 20 فروردین ماه سال 85 به دست همین جوانان ایران اسلامی تولید شده است.

وی گفت: این موفقیت بزرگ را در این مکان مقدس در جوار ثامن الائمه امام رئوف و پناه و امید مسلمانان و مظلومان به شهدای بزرگ و امام شهدا و مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران در هر جا که هستند و به جوانان عزیز این مرز و بوم صمیمانه تبریک گفته و رسما اعلام می کنم که ایران عزیز به کشورهای هسته ای جهان پیوست.

احمدی نژاد افزود: این دستاورد بزرگ و تاریخی حاصل رنج و پایداری ملت بزرگ ایران است و شروعی برای پیشرفت موفقیت های بزرگتر است . ملت ما به ویژه جوانان در سایه اتکا به خداوند و خودباوری و اراده به این فناوری بسیار مهم و ارزشمند دسترسی پیدا کردند و در این لحظه تاریخی یاد و خاطره امام و شهدا را گرامی داشته و به ارواح قدسی آنها درود می فرستیم.

وی یادآور شد: 20 فروردین روز بزرگی است که در تاریخ ملت ایران ثبت می شود و همواره الهام بخش ملت ما و جوانان عزیزمان در همه عرصه های تعالی و پیشرفت خواهد بود.

رئیس جمهوری اضافه کرد: لازم است در این خصوص نکاتی را به حضور شما عزیزان برسانم؛ علوم و فنون در سایه ایمان الهی در خدمت بشریت است و علم با ایمان در خدمت صلح، آرامش و پیشرفت قرار می گیرد و ما خواهان صلح و آرامش بر پایه توحید و عدالت برای همه بشریت هستیم. فناوری هسته ای ما در خدمت مقاصد هسته ای صلح آمیز است و کسانی به سلاح های کشتار جمعی نیاز دارند که در اندیشه های 50 سال گذشته به سر برده و تصور می کنند معادلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با انبوه سلاح های کشتار جمعی سامان یافته و هدایت می شود.

احمدی نژاد گفت: ملت ما ملتی متمدن است و راه تحقق آرمان های خود متکی به افکار، اندیشه ها، ارزش های متعالی و نیروی جوانان خودباور خویش است که در فرهنگ اسلامی و ایرانی نهفته است و اقتدار خود را از زراد خانه های هسته ای نمی گیرد منشا اقتدار جمهوری اسلامی ایران اقتدار ملت ما و عمق ایمان و توکل به خداوند است.

احمدی نژاد با اشاره به نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تمامی فعالیت های هسته ای  کشورمان اظهار داشت: بارها اعلام کرده و باز هم اعلام می کنیم که مجموعه فعالیت های هسته ای ما در تمامی مراحی تحت قوانین و نظارت کم سابقه آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و امروز هم علاقمندیم همچنان تحت نظر این آژانس فعالیت های خود را ادامه دهیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آنچه که تاکنون به دست آمده و در آینده به دست خواهد آمد در چارچوب حقوق مسلم ملت ما و منطبق بر قوانین شناخته شده از جمله مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاهده منع تولید و گسترش سلاح های اتمی است و ما بر اساس همین مقررات بین المللی و حقوق حقه خود تا تحقق تولید صنعتی سوخت هسته ای برای نیروگاههای خود ما به فعالیت های خود ادامه خواهیم داد.

وی با اظهار تاسف از برخی بداخلاقی ها، زورگویی ها و قانون شکنی های برخی قدرت ها اظهار داشت: البته این موضوعات در تاریخ ما سابقه دارد و در زمان نهضت ملی شدن نفت که آن نیز از حقوق مسلم ملت ما بود برخی از همین قدرت ها با جسارت در مقابل این حق ملت ایستادند که حاصل آن چیزی جز نفرت دائمی در دل ملت ما نبود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: همان ها و با همان استدلالهای گذشته امروز نیز با به راه انداختن جنگ روانی می خواهند مانع استفاده ملت ایران از حقوق مسلم خود شوند.

احمدی نژاد به این قدرت ها توصیه کرد تجربه تلخ گذشته را تکرار نکنند و به حقوق ملت ایران کاملا احترام بگذارند.

رئیس جمهور افزود: من به آن قدرت ها توصیه می کنم نفرت ابدی در دل ملت ایران و دیگر ملت های آزاده جهان را برای خود نیافرینند.

وی با اعلام اینکه پیشرفت و اقتدار ملت اسلامی همواره در خدمت صلح و آرامش و امنیت برای همسایگان و جهانیان بوده اظهار داشت: دولت به نمایندگی از ملت همه تلاشهای نخبگان، علما، دانشمندان و جوانان خلاق و پر استعداد ایران در مسیر تعالی و پیشرفت کشور را ارج می نهد و با تمام توان از تلاشهای آنان حمایت می کند.

احمدی نژاد با توصیف خود به عنوان خادم ملت ایران از همه دست اندرکاران خلق این پیروزی صمیمانه تشکر کرد و اظهار داشت: از تمامی دست اندرکاران می خواهم با همه توان و با همین شتاب و بالا بودن سرعت تا تحقق کامل تولید سوخت هسته ای برای نیروگاههای کشورمان به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس جمهور در پایان اظهار داشت: دولت به پاس این دستاورد بزرگ سجده شکر به درگاه ایزد منان به جای آورده و از همه ملت ایران چه در داخل و چه در خارج کشور تقاضا دارد آنها نیز شکر این نعمات را به جای آورند.

وی همچنین گفت که برای همه ملت ایران سلامتی، موفقیت و عزت روز افزون آرزومند است.

در این مراسم علاوه بر نخبگان اقشار مختلف مردم ، جمعی از مسئولان کشوری و لشگری ازجمله اعضای هیئت دولت، معاونان و مشاوران رئیس جمهور، هیئت رئیسه و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، سفرای بیش از 15 کشور، حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه، سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشگر صفوی فرمانده کل سپاه، امیر سرلشگرصالحی فرمانده کل ارتش، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، آقازاده رئیس و معاونان سازمان انرزی اتمی، حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امام جمعه مشهد و نمایندگان این استان در مجلس خبرگان، مسئولان و مدیران رسانه های جمعی  و ... حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری مهر
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo