شهید آوینی

 

هتك حرمت قرآن در دانشگاه‌های اتيوپی جنجال بر انگیخت

در پی هتك حرمت قرآن كريم توسط يك دانشجوی مسيحی در دانشگاه اساوای اتيوپی ،دانشجويان برخی از دانشگاه‌های اين كشور دست به تظاهرات زدند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «نسيج»، دانشجويان دانشگاه‌های« اساوا» ،« جما» و «هراميا» واقع در جنوب و شرق آديس‌آبابا با تظاهرات مسالمت‌آميز در خيابان‌ها، خشم خود را نسبت به هتك حرمت قرآن نشان دادند.

روزهای گذشته یک دانشجوی مسیحی در محوطه دانشگاه اساوای اتیوپی با پاره کردن صفحات مبارک قرآن اقدام به هتک حرمت این کتاب مقدس کرد.

شاهدان عينی این ماجرا تصريح كردند: دانشجويان مسلمان بيش از چند بار شاهد پاره شده صفحات مبارك قرآن كريم و انداختن آن در مکان‌های پست دانشگاه مذكور بوده‌اند.

از سوی ديگر يكی از دانشجويان دانشگاه در اين‌باره گفت: يكی از دانشجويان اخیرا یکی از اهانت‌کنندگان به قرآن را در حال بی‌حرمتی به این کتاب مقدس در دستشويی دانشگاه دیده و وی را به کمیته انضباطی دانشگاه تحويل داده است.

وی افزود: کمیته انضباطی دانشگاه نيز دانشجوی مذكور را به یکسال تعليق تحصیلی محکوم كرد.

اين در حالی است كه يكی از رهبران مسلمان در دانشگاه اواسا ضمن نارضايتی از صدور چنين حكمی تصریح کرد: تصميم دانشگاه جهت مجازات اين دانشجوی اهانت كننده بسيار ضعیف است چرا كه پیش از اين، همين دانشگاه يكی از دانشجويان را به دليل پاره ‌كردن دفتر يادداشت همكلاسی‌اش به يك سال تعلیق تحصیلی مجازات كرد.

وی در ادامه از مسئولان مربوطه خواست تابه طور جدی‌تری با اين مسائل از جمله اهانت به اديان برخورد كنند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo