شهید آوینی

 

مسجد جامع جنوب فرانسه افتتاح می شود
مسجد جامع اقلیت مسلمانان فرانسه در شهر ویلوربن امروز با اقامه اولین نماز جماعت با ظرفیت 1000 نمازگزار افتتاح می شود.

به نقل از اسلام آنلاین، عزالدین قاسی امام جمعه مسجد تازه ساز عثمان و رئیس دفتر شورای دینی مسلمانان فرانسه در استان رون آلپس اظهار داشت: شهر ویلوربن اکنون یک مسجد به معنای واقعی دارد؛ چراکه پیش ازآن مسلمانان تنها در نمازخانه های کوچک نماز جماعت را اقامه می کردند و روزهای جمعه به دلیل کثرت حضور مسلمانان، نماز ظهر جمعه در فضای باز اقامه می شد.

قاسی گفت: مسلمانان فرانسه باید بتوانند مساجد جامع خود را بنا کرده و دین خود را معرفی نمایند.

این مسجد تازه ساز دارای 1200 متر مربع بنا است واز سه طبقه، یک کتابخانه بزرگ، مدرسه و پارکینگ برخورداراست.

دلیل بوبکر، رئیس سازمان پوششی شورای دینی مسلمانان فرانسه و دومنیک پربن وزیر راه و ترابری فرانسه عصر روز گذشته روز گذشته با حضور رهبران دینی محلی در این شهر مسجد عثمان را افتتاح کردند.

در حدود 6 میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می کنند که بزرگترین اقلیت مسلمان اروپا را تشکیل داده اند.

قاسی با اشاره به استقلال مالی این مسجد جدید گفت: تمام هزینه های ساخت این مسجد از سوی مسلمانان فرانسه تأمین شده و هیچ کمک خارجی دریافت نکرده است.

انجمن فرهنگی مسلمانان در فرانسه که ناظر ساخت مسجد عثمان محسوب می شود یک میلیون یورو برای این پروژه جمع آوری کرد.

امام مسجد عثمان افزود: درهای این مسجد همواره به روی مسلمانان از هر قوم یا فرهنگی باشند باز است، این مسجد قصد دارد غیر مسلمانان را نیز با اسلام حقیقی آشنا کند.

بسیاری از مساجدی که در فرانسه ساخته می شود یا به جوامع مختلف مسلمانان در کشورهای اروپایی و یا کشورهای متبوع آنها وابسته است.

در سال 2004 کتابی در فرانسه منتشر شد که به ارائه تاریخ مساجد فرانسه به ویژه ایالت آلزاس پرداخته است، این کتاب که تاریخ مساجد نام دارد، از سالهای اولیه ساخت مساجد فرانسه در دهه 1960 آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo