شهید آوینی

 

مسلمانان کانادا کالاهای دانمارکی را تحریم کردند

در اعتراض به اهانت بی شرمانه رسانه های این کشور به ساحت پیامبر اسلام (ص)؛ مسلمانان مقیم کانادا در اعتراض به توهین آشکار رسانه های دانمارکی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و نشان دادن خشم و نفرت خود از این اقدام بی شرمانه ، کالاهای ساخت دانمارک را تحریم کردند.

به نقل ازخبرگزاری کویت، تعدادی ازاماکن تجاری متعلق به مسلمانان، دراعتراض به اقدام روزنامه های دانمارکی درکشیدن کاریکاتورهای توهین آمیزبه ساحت مقدس پیامبراسلام (ص)، کالاهای دانمارکی را تحریم کردند.

این مغازه ها کالاهای دانمارکی را از قفسه ها خارج کردند.

همچنین برپارچه نوشته هایی به زبان انگلیسی درچند اماکن تجاری درشهر تورنتو نوشته شده بود؛ "ما کالاهای دانمارکی را نمی فروشیم".

صاحبان این مغازه ها براین باورند با این اقدام با مسلمانان درسراسرجهان حتی اگربه ضررشان کسب و تجارتشان منتهی شود، همراهی می کنند.

دربیانیه ای که انجمن های آزادی شهروندان کانادا، منتشرکردند آمده بود؛ از راه های مسالمت آمیزازجمله تحریم اقتصادی و ارسال نامه های اعتراض آمیزبه روزنامه های کانادا اعتراض خود را اعلام می نمایند.

در این بیانیه تاکید شد: آنان با هرگونه درگیری و خشونت که درسراسر جهان به وجود آمده موافق نیستند.

این درحالی است که شورای عالی اسلامی کانادا رسما خواستار عذرخواهی رسمی از تمامی مسلمانان شد.

روزنامه دانمارکی یولاند پوستن ماه سپتامبر 12 کاریکاتوری که ساحت مقدس پیامبر نور و رحمت مسلمانان را مورد اهانت قرار داده بود، منتشر کرد و روز پنجشنبه این اقدام توسط چندین روزنامه و نشریه در سراسر اروپا تکرار شد.

اقدامات موهن نشریات غربی تظاهراتهای گسترده ای را در جهان اسلام و میان اقلیت مسلمان سراسر جهان به وجود آورد و ستاد تحریم محصولات دانمارکی در کشورهای اسلامی تشکیل شد.

مسلمانان سراسر جهان توهین به ساحت پیامبر (ص) را اهانت به مقدسات محسوب کرده و دین اسلام نیز هر گونه تصویرپردازی از پیامبر و الله را ممنوع اعلام کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo