شهید آوینی

 

محکومیت توهین به پیامبر اسلام از سوی رهبران دینی مسیحیت
دبیر کل کمیته اسقفی گفتگوی اسلام و مسیحیت حملات غرب علیه اسلام و پیامبر اکرم (ص) و تمدن اسلامی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به نقل از شبکه خبری العالم ،  اسقف آنتوان ضو با اشاره به انتشار کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اسلام ( ص ) در برخی از روزنامه های غربی خاطر نشان کرد :  عقل و ازادی مخالف این اقدامات است. ادیان آسمانی و تمدنها و فرهنگها ارزشهایی قابل احترام هستند و ما باید به آنها احترام بگذاریم. 

وی افزود : من معتقدم توطئه ای سیاسی برای خدشه دار کردن چهره اسلام و افزایش اسلام ستیزی وجود دارد که از سوی صهیونیسم و برخی محافل غربی مورد استفاده قرار گرفته است ، چرا که مسلمانان مانع بزرگی در مقابل سلطه غرب و صهیونیسم بر خاورمیانه برای چپاول منابع غنی نفتی آنان به شمار می روند.

اسقف ضو در ادامه خاطر اظهار داشت :  کشورهای غربی چهره فرهنگ و دین اسلام را خدشه دار می کنند و نفرت و کینه و تعصب و نژاد پرستی را علیه مسلمانان بر می انگیزند تا بتوانند ادامه سلطه اسرائیل را بر منطقه خاورمیانه ممکن سازند.

اسقف ضو با تاکید بر اینکه رهبران دینی مسیحی و مسیحیان توهین به پیامبر اسلام ( ص ) را به شدت محکوم می کنند خاطر نشان کرد :  مسیحیان توهین به پیامبر اسلام ( ص )  و اقدامات نژاد پرستانه غرب برای مخدوش کردن چهره اسلام و تمدن اسلامی و عربی را به شدت محکوم می کنند.

وی در پایان با تاکید بر تضاد این افکار نژاد پرستانه با فرهنگ گفتگو ، آن را در جهت از بین بردن گفتگوی تمدنها و ادیان برای از بین بردن ارزشهای مشترک اسلامی و مسیحی دانست.

 

منبع: خبرگزاري مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo