شهید آوینی

 
نشست روحانیون و رؤسای مراکز اسلامی انگلستان برگزار شد
نشست علما، روحانیون و رؤسای مراکز اسلامی انگلیس به منظور بررسی راهکارهای تبلیغی مناسب و برگزاری مراسم عزاداری گسترده عاشورای حسینی در سراسر انگلیس در محل مرکز اسلامی لندن برگزار شد.              

دراین نشست که در حدود صد نفر ازروحانیون و رؤسای مراکز اسلامی انگلیس و ازملیتهای گوناگون شرکت داشتند ، پس ازتلاوت آیاتی ازقرآن کریم ، حجت الاسلام  معزی نماینده  رهبر معظم انقلاب اسلامی، طی سخنانی ضمن عرض تعزیت بمناسبت ایام عاشورای حسینی ، این ایام را بهترین فرصت برای تبلیغ دین مبین اسلام وهدایت مردم وهمچنین آشنایی نسل جوان مسلمان مقیم کشورهای اروپایی نسبت به هدف وقیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویاران او برای حفظ دین وجلوگیری ازتحریفها در دین اسلام دانست.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس با تاکید بر درنظر گرفتن مقتضیات زمان ومکان ، وظیفه مبلغان وخطبای دین برای تقویت ونهادینه وعمیق کردن هویت دینی در ژرفای دل انسانها را تنها با برانگیختن عواطف واحساسات مردم مقدور ندانست بلکه لزوم تبیین درست وهمه جانبه حرکت عظیم عاشورای حسینی را با برهان عقلی مکمل آن برشمرد.

درادامه این نشست حجت الاسلام کشمیری نماینده آیت الله  سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق طی سخنانی هدف اصلی حرکت و قیام اباعبدالله الحسین (ع) را برای زنده نگهداشتن امر به معروف دانست وگفت : اگر امت مسلمان تا کنون این مجالس عزای حسینی را برگزار نمی کردند و با این اهداف آشنا نمی شدند وریشه های دینی در آنها تقویت نمی شد، تا به حال اثری از دین باقی نبود . چراکه دشمنان اسلام پی در پی در صدد برنامه ریزی وتوطئه علیه اسلام وملت مسلمان هستند ولی به فضل الهی همه این توطئه ها علیه خود آنان بکار بسته شده است .

همچنین حجت الاسلام  عالمی رئیس مجمع اسلامی لندن طی بیاناتی وظیفه مبلغان را دراین ایام برای آشنایی مسلمانان جهان با توطئه های قدرتهای جهانی علیه اسلام ، بسیار مهم دانست وگفت : همه توطئه هایی که امروز در فلسطین، عراق، افغانستان، ایران و دیگر کشورهای مسلمان می بینیم تنها علیه این کشورها نیست بلکه علیه اسلام است.

حجت الاسلام  اراکی از دیگر سخنران این نشست بود که ضمن تشکر از رئیس مرکز اسلامی انگلیس برای برگزاری این نشست برای هماهنگی های بیشتر درامر تبلیغ درماه محرم ، با استناد به آیات قرآن در امر تبلیغ گفت : اشاره قرآن به اسوه حسنه یعنی پیامبر واهل بیت ایشان وتذکر به ایام الله وتعظیم شعائر الهی برای رعایت تقوی ، سه محور کلی واساسی امر تبلیغ هستند که وظیفه خطبای دین است که به آن توجه داشته باشند و هیچ ایامی نیز از ایام ابا عبدالله الحسین (ع) که اوج آن فداکاریها وجانبازی ها در صحرای کربلا است ، برای تبلیغ مناسبتر نیست.

حجت الاسلام نقوی رئیس مجلس علمای شیعه پاکستانی انگلیس ، با اشاره به گفتار پیامبر بزرگوار اسلام که پروردگارا من حسین (ع) را دوست دارم وهرکس که حسین (ع) را دوست دارد ، او را دوست بدار گفت : هدایت مردم برای آشنایی با حرکت وقیام امام حسین (ع) زمینه درست تبلیغ برای جلوگیری از انحرافات محتمل در دین است.

حجت الاسلام  میلانی آخرین سخنران این نشست بود که با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) توجه به قشر جوان مقیم درکشورهای اروپایی را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت : ما مبلغین تنها با زبان خود نباید مردم وبویژه نسل جوان را دعوت به آشنایی با معارف دین اسلام کنیم بلکه با عمل خود نیزباید دعوت کننده به اصول اسلامی باشیم وبه ویژه دراین ایام نیز قشر جوان را برای شرکت درمجالس حسینی ترغیب وتشویق نماییم .

درپایان این نشست نیز محسن طاهری یکی از مداحان اهل بیت عصمت وطهارت (ع) درآستانه فرارسیدن عاشورای حسینی به مرثیه سرایی پرداخت وحاضرین درسوگ حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ویاران باوفایش گریستند.

نشست علما، ر وحانیون و رؤسای مراکز اسلامی انگلیس روز یکشنبه 9 بهمن ماه در محل مرکز اسلامی انگلستان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo