شهید آوینی

 
کمیته بسیج سازندگی تشکیل می شود
کمیته بسیج سازندگی با حضور دانش آموزان و با هدف تاثیرگذاری فرهنگی بر فرد و محیط راه اندازی می شود.

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با سردار حجازی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج که صبح امروز در محل وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، خودسازی و خودباوری را از دست آوردهای مهم اردوهای بسیج سازندگی دانست و گفت: یکی از وظایف آموزش و پرورش بهره برداری بیشتر از آثار سازنده در این نوع از فعالیت های فیزیکی است.

مهندس فرشیدی با اشاره به اهمیت بعد فرهنگی فعالیتهای بسیج در برقراری بیشتر ارتباط دانش آموزان با این دسته از فعالیت ها تصریح کرد: پروژه ها باید تعریف شده، دارای مفهوم و عام المنفعه باشد. در این صورت حاصل کار در روحیه دانش آموزان و هویت یابی آنان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت: اگر بتوان مجموعه ای از مدارس بسیج سازندگی تشکیل داد تاثیر آن دراز مدت و زیاد خواهد بود و برای اداره این مدارس هم می توان از فرهنگیان بسیجی استفاده نمود.

بنابراین گزارش سردار حجازی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سازندگی تاکید کرد و گفت: اولویت اول، مسائل فرهنگی و ایجاد فرهنگ کار و آشنایی دانش آموزان با عرصه طبیعت و محیط زیست است.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج کشور با اشاره به اهمیت اردوهای سازندگی ، خاطر نشان کرد: این اردوها با دو هدف آشنا شدن دانش آموزان با ارزشهای جهادی و فرهنگی و ایجاد روحیه تعاون و همکاری و انجام فعالیت هایی در خارج از محیط مدرسه تشکیل می گردد.

وی با اشاره به اردوهای یک روزه و یک و نیم روزه که در طول ایام سال، با موضوع فعالیت های بهداشتی و منابع طبیعی برگزار می گردد ، افزود: اردوهای دو هفته ای در ایام تابستان (از تیر تا اواسط شهریورماه) تشکیل خواهد شد و دانش آموزان در پروژه های عمرانی در ابعاد کوچک 80 الی 100 متری شرکت خواهند نمود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo