شهید آوینی

 
خطیب مسجد الحرام دفاع مسلمانان از حقوق دینی شان را خواستار شد
امام و خطیب مسجد الحرام از مسلمانان جهان اسلام و عرب خواست با هر وسیله ای اعم از قلم و زبان از تعرض به حقوق خود و توهین به پیامبر اکرم(ص) دفاع کنند، زیرا از ارکان مهم اسلام ایمان به نبی اکرم، دوستی و محبت و احترام به اوست.

شیخ صالح بن محمد آل طالب از مسلمانان خواست تا تقوی خدا را پیشه کنند و به اسلام و به عروة الوثقی تمسک جویند.

وی با اشاره به کینه توزیهای کافران اظهار داشت: کینه کافران و گمراهی آنان سبب شده اند تا رسانه های غیر دینی به انتشار  تصاویر اهانت آمیز اقدام کنند، در حالی که خود را خواهان عدالت می خوانند.

شیخ صالح تصریح کرد: همه مسلمانان و ادیان آسمانی خواهان احترام به دینشان، اصول و عقاید مذهبی شان و آزادی بیان هستند. اما انتشار مسائل اهانت آمیز به دیگر ادیان با نگرش آزادی بیان اقدامی است که با اصول انسانی و مفاهیم دین اسلام منافات دارد.

وی با تأکید بر موازین اسلام افزود: اسلام از انسانها می خواهد تا حرمت و کرامت مسلمانان را با همه وسایل از جمله قلم و زبان حفظ کنند و خود نیز مسلمانان را به احترام به یکدیگر فرا می خواند.

شیخ آل طالب از مسلمانان خواست تا در دین خدا اثبات داشته باشند و لزوم آن را تمسک به کتاب آسمانی، نگهداری زبان و دوری از بدعت و نوآوریهای ضد اسلام دانست.

خبرگزاری محیط به نقل از امام و خطیب مسجد الحرام اعلام کرد: چه بسا آرزومندی که به آرزویش نمی رسد و چه بسا کسی که طلوع خورشید را دیده است، اما غروب آن را نمی بیند؛ با این همه نشانه هایی که از مرگ وجود دارند نباید لحظه ای از یاد خدا غافل شد.

وی از مسلمانان خواست تا آرزوهای دنیوی آنها را مغرور نکند و به منظور دستیابی به خواسته های خود، خدا را فراموش نکنند.

این خطیب اظهار داشت: مسلمانان با هر وسیله ای باید از تعرض به حقوق خود و توهین به پیامبر اکرم(ص) دفاع کنند، زیرا از ارکان مهم اسلام ایمان به نبی اکرم، دوستی و محبت و احترام به اوست. آنها باید به منظور نشان دادن دوستی و محبت خویش نسبت به پیامبر اسلام از این حقوق با هر وسیله ای اعم از کلامی یا عملی چون زبان و قلم دفاع کنند.

وی در پایان با اشاره به مناسک حج یاد آور شد: حج مدرسه دینی برای مسلمانان به شمار می رود که شیوه زندگی را براساس راه مستقیم برای آنها عرضه می کند. حج فریضه ای است که انسان را به خدا نزدیک می کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo