شهید آوینی

 
شورای رایزنی تقریب مذاهب اسلامی تاسیس می شود
به دنبال برگزاری نشست دو روزه " اجرای استراتژی تقریب میان مذاهب اسلامی" در دمشق سوریه، طرح تأسیس شورای رایزنی تقریب مذاهب اسلامی از سوی شرکت کنندگان این نشست مطرح شد.

در نشست دو روزه " اجرای استراتژی تقریب میان مذاهب اسلامی" ، کارشناسان و اندیشمندان پس از بررسیهای لازم طرح تأسیس شورای رایزنی تقریب مذاهب اسلامی را مطرح کردند که  سازمان تربیت و علوم و فرهنگ اسلامی( آیسیسکو) بر کار آن نظارت و کنترل داشته باشد.

به گزارش خبرگزای محیط، وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت، سازمان آیسیسکو و وزارت اوقاف سوریه این طرح را به منظور بالابردن نقطه نظرات مشترک ادیان مختلف اسلامی و با هدف تقریب مذاهب اسلامی و دوری از اختلافات گروهی و طایفه ای مطرح کردند.

در این نشست به عناصری توجه شد که امت اسلام و مسلمانان را با یکدیگر متحد ومنسجم می کند؛ آنها به منظور تحقق این انسجام و یکپارچگی  از مؤسسات آموزشی، اطلاع رسانی و تحقیقاتی دعوت به عمل آوردند تا به منظور بنا نهادن فرهنگ تقریب در سطح بین المللی و منطقه ای اقداماتی سازنده و مفیدی انجام دهند.

شرکت کنندگان در نشست مذکور حکومتهای اسلامی را به تشریک مساعی در حمایت امت اسلام به ازمیان بردن اختلاف و تفرقه فراخواندند و اظهار داشتند: تأسیس مؤسسات علمی یا شوراهای تخصصی به منظور تعمیق نقطه نظرات مشترک میان مسلمانان و انعقاد قراردادهای دو جانبه میان آنها به این حمایتها و همکاریها دامن می زند.

شرکت کنندگان از این مؤسسات خواستند تا کتابی به عنوان "فرهنگ احادیث نبوی" را چاپ کنند و طی آن مذاهب اسلامی را گرد هم آورده و از این فرهنگ به عنوان مرجعی مستحکم به منظور تحقیق و بررسی تقریب مذاهب اسلامی استفاده و بهره برداری کنند.

در این نشست از همه مسلمانانی که در همه نقاط دنیا زندگی می کنند خواسته شد تا اختلافات و زد و خوردهای گروهی و طایفه ای را کنار گذاشته و به منظور یکپارچگی امت اسلام و از بین بردن تفرقه و اختلاف با یکدیگر متحد و همسو باشند.

عبدالرزاق شایجی نماینده وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت این نشست اظهار داشت : وزارت اوقاف کویت با همکاری سازمانهای اسلامی به منظور وحدت میان مسلمانان در چارچوب تغییرات جهانی به افراشتن کلمه توحید که وحدت مسلمانان زیر سایه آن تضمین می شود، اقدام کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo