شهید آوینی

 
10 نفر در نیجریه مسلمان شدند
در طول نماز عید سعید قربان که در پایتخت نیجریه برگزار شد یک خانواده مسیحی اعلام کرد که اسلام آورده و بدین ترتیب تعداد افرادی که در این روز مسلمان شدند به 10 نفر رسید.

شیخ عبد السلام محمد اوکینی، امام جماعت مسجد جامع ابوجا درگفتگو با "اسلام آن لاین" اظهار داشت: مردی به نام "جان" پس از اتمام نماز عید قربان در مسجد درکمیته دعوی و فتوا در ابوجا، پایتخت نیجریه حضور یافت و اظهار داشت که  می خواهد همراه همسر و پنج فرزند خود اسلام آورد.

اوکینی اضافه کرد که جان به عنوان راننده تاکسی در ابوجا فعالیت می کند. او نام عبد الرحمان را پس ازمسلمان شده برای خود انتخاب کرد و اعلام کرد که با اختیار و آزادانه به دفتر کمیته دعوی و فتوای مسلمانان آمده و خواستار ملاقات با امام جماعت شده تا شهادتین را ادا کند و مسلمان شود.

عبد الرحمان نیز درباره انگیزه اسلام آوردن خود اظهار داشت که از طریق همسر خود که در میان مسلمانان کار می کرد ایده ها و مفاهیم اسلام را آموخته است.

براساس اظهارات اوکینی، عبد الرحمان تحت تأثیر تساهل و سخاوتمندی اسلام و مسلمانان قرار گرفته و همواره شاهد کمکهای همسایگان مسلمان خود بوده است.

علاوه براین خانواده مسیحی، یک زن 39 نیجریه ای نیز در کمیته دعوی و فتوای ابوجا اسلام آورد. گریس که اکنون نام فاطمه را برای خود برگزیده است ابراز امیدواری کرد سال آینده بتواند در مراسم معنوی حج شرکت کنند و از تعالیم اسلام برخوردار شود.

براساس گزارش "اسلام آن لاین" دو دانشجوی نیجریه ای از قبیله ایبو که دارای تعداد معدودی مسلمان است نیز در مسجد مبعوث در ابوجا مسلمان شدند.

در اعیاد و مناسبتهای دینی مسلمانان در نیجریه همواری تعداد از مردم این کشور اسلام آورده اند؛ همانطور که درماه رمضان سال گذشته 10 نفر در شهر کانو در شمال این کشور مسلمان شدند.

براساس آمار اخیر، از جمیعت 133 میلیونی نیجریه   55 درصد  مسلمان، 40 درصد مسیحی و 5 درصد واجد ادیان دیگر هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo