شهید آوینی

 
5 هزار نفر در دانمارک مسلمان شدند
براساس گزارش یک روزنامه دانمارکی هر روز یک دانمارکی به پیروان دین اسلام افزوده می شود به طوری که طی سال جاری میلادی، 5 هزار نفر در این کشور مسلمان شده اند.

تعداد شهروندان دانمارکی که اسلام می آورند هر روز افزایش می یابد، در این میان اکثریت این افراد را جوانان تشکیل می دهند و به عبارت دیگر می توان گفت، یک سوم از تازه مسلمانان جوانان دانمارکی هستند.

تعداد تازه مسلمانان سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

دختران نیز تعداد بسیاری از این تازه مسلمانان محسوب می شوند که به علت ازدواج با مسلمانان به دین اسلام روی آورده اند.

این روزنامه دانمارکی اعلام کرده  است که 5000  دانمارکی طی سال جاری میلادی مسلمان شده اند. این آمار توسط امامان جماعت، مراکز اسلامی و واعظان مساجد در اختیار این روزنامه دانمارکی قرار گرفته است.

مسلمانان دانمارک 180 هزار نفر تخمین زده شده اند که این تعداد 3 درصد جامعه دانمارک را تشکیل می دهد. سه نماینده مسلمان در پارلمان این کشور راه یافته اند و اسلام پس از پروتستان لوتران که پیروان آن 54 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، دومین دین بزرگ دانمارک محسوب می شود.

مسلمانان دانمارک به تازگی در اعتراض به انتشار کاریکاتور توهین آمیز پیامبر اسلام (ص) درروزنامه "جولند پستن" دست به اعتراض زدند و امتناع دیدار نخست وزیر این کشور با سفرای کشورهای اسلامی در دانمارک نیز توسط چند وزیر اسبق وزارت امور خارجه دانمارک مورد انتقاد قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo