شهید آوینی

 
نقش اسلام در برقراری صلح جهانی بررسی می شود

ولیعهد انگلیس به منظور گفتگو با رئیس دانشگاه الازهر در زمینه " اسلام و نقش آن در برقراری صلح جهانی"، به مصر سفر خواهد کرد.

دکتر محمد طنطاوی رئیس دانشگاه الازهر از دیداری که با ولیعهد انگلیس پرنس چارلز، اوایل سال جدید میلادی خواهد داشت، اظهار خرسندی کرد.

رئیس دانشگاه الازهر تأکید کرد: چارلز با تمایل و رغبت بسیاری به این دیدار اقدام کرده است؛ زیرا خود به انصاف، عدالت و میانه روی که در اسلام وجود دارد به خوبی واقف است و تمدن اسلامی را که تمدنی غنی و اصیل است به خوبی می شنانسد

دکتر محمد طنطاوی گفت: این دیدار و گفتگو در زمینه " اسلام و نقش آن در برقراری صلح جهانی" خواهد بود که به بررسی اسلام، میانه روی و اعتدال در این دین، نقش اسلام در برقراری صلح، هدف اسلام از صلح و نتایج برقراری صلح جهانی می پردازد. 

به گزارش خبرگزاری محیط، دکتر طنطاوی اظهار داشت: این گفتگو به تحقق اهداف اسلام و تفاهم و گفتگوی تمدنهای اسلام و غرب منجر می شود.

طنطاوی تصریح کرد: به منظور از بین بردن چهره غیر واقعی اسلام که در میان جوامع غربی تثبیت شده است، می توان اقداماتی اساسی داشت و تدابیر خاصی اتخاذ کرد.

وی افزود:  این گفتگو که بهانه ای برای گفتگوی تمدنهای  اسلام و غرب است، می تواند نقشهای دینی اسلام را به نماینده غربیان یادآوری کند .

طنطاوی گفت: در این فرصت طلائی به نقش رهبران دینی و وظایف آنها اشاره می کنیم و از آنها می خواهیم تا مفاهیم غیر واقعی و دروغینی که به ناروا از جمله رعب، وحشت، تعصب و تروری که به این دین حنیف نسبت داده اند را از میان برداریم.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo