شهید آوینی

 
همایش" علوم اسلامی" در مکه مکرمه برگزار می شود

همایش دو روزه " علوم اسلامی" به منظور بررسی نیازهای جوانان و بیداری آنها در جهان اسلام 5 و 6 ژانویه ( 15 و 16 دی) در مکه مکرمه برگزار می شود.

همایش " علوم اسلامی" به پیشنهاد ملک عبدالعزیزبن عبدالله پادشاه عربستان سعودی و با حمایت دکترعبدالله ترکی دبیر کل سازمان روابط جهانی مسلمانان به مدت دو روز 5 و 6 ژانویه ( 15 و 16 دی ماه) در مکه مکرمه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری نسیج، در این همایش نخبگانی از جهان اسلام، اندیشمندان، علمای دینی و آموزشی و تربیتی حضور خواهند داشت.

دکتر عبدالله ترکی  در بیانیه ای از ملک عبدالعزیز به منظور فعالیتهای دینی و حمایت از برنامه های سازمان مذکور که با هدف خدمت به جوامع اسلامی در راستای بیداری آنها انجام داده است، تشکر و قدردانی کرد.

دکتر عبدالله ترکی با اشاره به اهمیت این همایش گفت: همایش مذکور به بررسی شیوه و روش علوم اسلامی جهت  برطرف کردن نیازهای نسل مسلمان در جهان و بیداری آنها اقدام می کند.

وی افزود: در همایش فوق به بررسی آموزش و برآورده کردن احتیاجات نسل جوان در سایه پیشرفت و تکنولوژی پرداخته می شود تا بتوانند با تهدیداتی که امروزه جهان اسلام با آن مواجه است، مقابله کنند.

دکترعبدالله ترکی گفت: این همایش دو روزه چند محور را مورد بررسی قرار می دهد که محورهای اصلی آن ارزیابی و بررسی شیوه های علوم اسلامی، دعوت به اصلاح این شیوه ها، تأثیر آموزشهای اسلامی در برپایی عدل وصلح و همکاری میان ملتها و کشورهای اسلامی است.

ترکی اظهار امیدواری کرد این همایش به نتایج مفیدی که می خواهد برسد و جوامع عرب، اسلام، مؤسسات آموزشی در جهان اسلامی و در کشورهای که اقلیت مسلمان زندگی می کنند به همکاری و یکپارچگی  دست یابند.

وی گفت: نیاز نسل مسلمان امروز به فهم و درک موازین اسلامی و آئینهای دین اسلامی باید صحیح باشد و تصورات و برداشتهای درستی در زمینه زندگی معاصر و مسائل مختلف عصر فعلی داشته باشند.

ترکی افزود: دستیابی به شیوه های تحقیقاتی و پژوهشی با همکاری متخصصان مختلف در همه زمینه ها باعث می شود نسل مسلمان همکاری و هماهنگی کنند و به خواسته های معقول، دینی و منطقی خود دست پیدا کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo