شهید آوینی

 
مدرسه اسلامی صدرا در قم راه اندازی می شود

مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در استان قم راه اندازی و فعال می شود .

 این مدرسه در حال ساخت بوده و بر اساس پیش بینی ها، سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .

حجت الاسلام علی دارابی رئیس گروه برنامه ریزی و توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در دیدار از این مدرسه گفت: با توجه به موقعیت حساس و مذهبی استان قم، تأسیس یک مدرسه معارف در این استان لازم و ضروری به نظر می رسد که امیدواریم با راه اندازی آن، این دبیرستان مانند نگینی در میان مدارس علوم و معارف اسلامی استانها و میان دبیرستانهای دیگر، بدرخشد .

دارابی افزود: قم مدینة العلم بوده ، بافتی مذهبی دارد و دارای یک محیط مذهبی، علمی و متدین نشین است که ایجاب می کند این دبیرستان هر چه زودتر فعالیت خود را آغاز کند تا با تربیت نیروهای متعهد و متخصص افراد کارآمد و لایقی، جهت ادامه تحصیل در حوزه و دانشگاه تربیت و پس از فارغ التحصیلی در این دو مقطع، نیروی کارآمدی برای نظام جمهوری اسلامی باشند .

دوم  آبان ماه 1381 مطابق با مجوز شورای عالی آموزش و پرورش با تأسیس مدارس علوم اسلامی صدرا موافقت شده است و این مدارس دانش آموزان داوطلب را پس از پایان دوره راهنمایی  ثبت نام می کنند . 

استان مرکزی، اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان ، کرمان، گلستان، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد و مشهد  مناطقی هستند که مدارس اسلامی صدرا را در خود جای داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo