شهید آوینی


 

مسلمان اندونزی از کلیساهای این کشور محافظت می کنند
به دنبال هشدارهای تهدید آمیز افراط گرایان علیه اماکن دینی مسیحیت در اندونزی داوطلبان مسلمان این کشور شب عید کریسمس از کلیساهای مسیحی کشور محافظت می کنند.

نایب رئیس گروه نهضت العلمای اندونزی که یکی از بزرگترین گروه های اسلامی اندونزی محسوب شده در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: حمایت از اماکن مقدس وظیفه و سنت ما محسوب می شود. ما مسلمانان وظیفه داریم از دیگر ادیان نیز چون برادران هم کیش خود حمایت کنیم.

مستار مسعودی افزود از تعداد دقیق داوطلبان حمایت از کلیسا اطلاعی ندارد اما در حدود 4 هزار نفر از اعضای این شبکه می توانند در راستای حمایت از کلیسا ما را یاری کنند.

سازمان اطلاعات اندونزی هشدار دارد که اطلاعات نشان می دهد این حملات ممکن است از سوی افراط گرایان در ایام کریسمس و سال نو میلادی در شهرهای بزرگی چون جاکارتا صورت گیرد.

87 تا 90 درصد جمیعت کشور اندونزی  مسلمان، 7 درصد آن پیروان آئین مسیحیت و سه درصد باقی مانده را افراد بومی تشکیل می دهند.

براساس گزارش رویترز، گروه نهضت العلما جوانان مسلمان از ادیان دیگر را ترغیب کرده وظیفه محافظت از کلیساها را در طول کریسمس برعهده گیرند.

"تاتانگ هدایت"، هماهنگ کننده امور نهضت العلما اظهار داشت: ما برنامه های سالانه ای برای استقرار نیروهای امنیتی در کریسمس داریم. امسال از جوانان داوطلب بودایی و هندو نیز در این راستا کمک می گیریم.

"هدایت" افزود: داوطلبان باید با پلیسهای عملیاتی و نیروهای امنیتی کلیسا همکاری کنند.

در این میان پلیس جاکارتا اعلام کرد 18 هزار افسر پلیس  در طول فصل کریسمس درحال آماده باش به سرمی برند. در سال 2000، چندین بمب کوچک در کنار کلیساها منفجر شد که 19 نفر جان باخته و چندین نفر مجروح شدند.

اندونزی، پرجمعیت ترین کشور اسلامی ظرف ماههای اخیر در معرض حملات تروریستی بوده، در این باره می توان به انفجارهای انتحاری ماه اکتبر جزیره بالی اشاره کرد که طی آن 20 نفر کشته شدند.

اگرچه اندونزی در هفته های گذشته روزهای آرامی را پشت سرگذاشته است، اما بسیاری از تحلیلگران امنیتی اظهار داشته اند تهدید به حمله هنوز در اوج خود به سرمی برد چرا که پلیس در دستگیری مغز متفکر انفجارهای قبلی ناکام مانده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo