شهید آوینی

 

عربستان خدمات ویژه ای به زائران ارائه می دهد

با شروع فصل زیارت، عربستان سعودی به منظور رفاه حال و آسایش زائران و ترغیب دیگران به ادای مناسک حج خدمات ویژه ای به زائران خانه خدا ارائه می دهد. امسال بر خلاف سال گذشته عربستان سعودی به منظور آسایش و امنیت زائران اقداماتی در نظر گرفته است تا در خلال ماه حج و زیارت راهیان خانه خدا دچار سرگردانی نشوند.

به گزارش خبرگزاری نسیج، رئیس امور مسجد الحرام و مسجد النبی به منظور ارائه خدمات به زائران برنامه هایی دارد که این برنامه از یکشنبه آینده 15 ذیقعده ( 27 آذر) تا پایان ماه ذیحجه انجام می شود. در اجرای این برنامه ها 6871 نفر از کارمندان و کارگزاران مسجدالحرام مشغول فعالیت می شوند. این افراد که قبلا آموزشهای لازم را دیده اند به منظور آموزش و ارشاد زائران فعالیت می کنند. 

این کلاسها با برگزاری کلاسهای درس و ارائه فتاواهای دینی به این گروه، مناسک حج را به طور صحیح به این افراد آموزش می دهند. علاوه بر کلاسهای آموزش به زائران، تهیه ارابه های مخصوص برطرف کردن نیازهای سالمندان، همچنین آماده سازی حیاط برای نمازگزاران و راه اندازی دستگاه های صوتی برای ادای نماز از این اقدامات به شمار می رود.

محمد شافعی معاون کمیته شورای مکه گفت: در این ایام شهر جده عربستان بسیار پرازدحام و شلوغ و استقاده زائران از امکانات رفاهی مشکل می شود.

محمد شافعی تصریح کرد: دراین راستا خدمات و امکاناتی به زائران ارائه داده ایم؛ از جمله دفترخانه ها و ایستگاه های داخلی و خارجی را مجهز نمودیم و سالنهای حج و ایستگاه های مدینه منوره و مکه مکرمه و شهرهای دیگر را گسترده نمودیم تا از جمعیت زیاد جلوگیری کنیم.

شافعی گفت: به منظور بالا بردن سطح کیفی و کمی و خدمت به این زائران خدمات شهری ارائه کردیم؛ از جمله نظافت کلی شهرها و استانها به منظور برقراری سلامتی و ایجاد بهداشت روانی و روحی و جسمی زائران که وزارت امور شهری و روستایی در این زمینه همکاری کرد.

شافعی گفت: علاوه بر گسترده سازی ایستگاه های اصلی و عمومی برای رساندن زائران به مسجد الحرام و مسجد النبی و ایجاد هوای عبادتی و معنوی، کار مراقبت از بازارها و رستورانها و حتی ایستگاه های حاجیان از برنامه های این شورا به شمار می رود. وی افزود: سازمانهای هلال احمر و وزارت بهداشت عربستان سعودی با همکاری دیگر سازمانها و نهادهای این کشور در شهرهای مختلف به ارائه خدمات به زائران خانه خدا می پردازند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo