شهید آوینی

 
تلفن همراه اسلامی وارد بازار ایران شد
تلفن همراه "آی هشتصد ایلکون" با امکان یادآوری خودکار نمازهای پنجگانه و خواندن آیات قرآن به زبان عربی و انگلیسی وارد بازار ایران و افغانستان شد.

در این تلفن تمام متن قرآن کریم با رسم ‌الخط زیبا و درشت و همچنین ترجمه آن به زبان انگلیسی با تأیید‌یه از مرکز اسلامی دانشگاه الازهر مصر در حافظه دائمی گوشی‌ها به ثبت رسیده و ذخیره شده است. 

اعلام اذان در اوقات شرعی روز به همراه ذکر دقیق اوقات شرعی در ایران و 6 هزار شهر معروف دنیا در حافظه این گوشی‌های تلفن همراه از دیگر قابلیتهای منحصر به فرد این محصول است. قبل از موعد اوقات شرعی این گوشی تلفن همراه با آلارم و هشدار صوتی شخص را از نزدیک شدن وقت اذان مطلع کند.

این موبایل اسلامی با ارائه جهت قبله، دارنده گوشی را در هر کجای جهان که باشد برای اقامه نماز یاری ‌می ‌هد. گوشی‌های ایلکون با ارائه جهت قبله از طریق مختلف نصب شده در دستگاه از قبیل جهت حرکت ماه، وضعیت طلوع و غروب خورشید، جهت شمال به جنوب، موقعیت دقیق قبله و مکان کعبه را نشان ‌می‌دهد. 

از ویژگی‌های مهم این گوشی بهره ‌گیری از بالاترین سیستم GPRS کلاس 12 است که موجب می شود بسیار سریع‌ تر از تلفن‌های همراه دیگر با هر نقطه از دنیا ارتباط برقرار کرد . در واقع نقل و انتقال اطلاعات و سرعت این نقل و انتقال که در دنیای امروز از مهمتمرین مقوله ‌های ارتباطی است در ساختار این موبایل اسلامی به خوبی مشاهده می‌شود. 

برنامه مخصوص ماه مبارک رمضان برای ارائه اوقات شرعی این ماه از قبیل زمان اذان صبح (سحر) افطار، وقت امساک (زمان قبل از سحر و افطار) از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. 

از دیگر ویژگی‌ های اسلامی این موبایل که ورود آن به ایران مورد تأئید مرکز اصناف و بارزگان وزارت بازرگانی و سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی ایران قرار گرفته است، سکوت آن و تبدیل حالت زنگ به حالت ویبرهدر 40 دقیقه از زمان شروع اذان تا هنگامی که شخص در مسجد و مکان‌ های عبادی در حال انجام فرائض دینی است. زنگ تلفن همراه به حالت لرزشی تبدیل و از ایجاد مزاحمت برای دیگر افراد حاضر در جمع جلوگیری می‌شود.
 

بر اساس گزارش رسا، این موبایل اسلامی دارای حافظه‌ ای حدود 16 مگابایت با بهره‌ گیری از سه باند مخابراتی بدون نقطه کور (همیشه در دسترس) صفحه نمایشی دو اینچی TFCT قابلیت ارسال MMS/SMS/EMS با راهنمای تصاویر گرافیکی گویا و بازی‌های انحصاری تعبیه شده داخل دستگاه و سیستم WAP2 جهت اتصال بی‌سیم به اینترنت، افقی جدید برای استفاده کنندگان تلفن همراه در کشورهای اسلامی را پیش رو می‌گذارد.


منبع: خبر گزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo