شهید آوینی

 
سران کشورهای اسلامی خواستار تأسیس "صندوق حوادث" شدند
وزیران و مسئولان کشورهای اسلامی در اجلاس سران کشورهای اسلامی به منظور اصلاح امور مسلمانان خواستار تأسیس "صندوق حوادث" غیرمترقبه و طبیعی شدند.

به گزارش خبرنگار "مهر" از مکه مکرمه ، در آستانه دومین روز کاری اجلاس سران کشورهای اسلامی، وزیران امور خارجه و مسئولان کشورهای اسلامی در اجلاس فوق خواستار اقداماتی به منظور بهتر شدن اوضاع مسلمانان جهان شدند.

سران کشورهای اسلامی با اشاره به نیاز کشورهای اسلامی به ساماندهی تأکید کردند: به منظور بهتر شدن اوضاع مسلمانان و سروسامان دادن به امور این گروه باید صندوقی تأسیس شود تا هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه در کشورهای اسلامی از این صندوق بهره برداری کنند.

سران کشورهای اسلامی اظهار داشتند: این صندوق که به منظور کمک و یاری رساندن به آسیب دیدگان و مجروحان کشورهای اسلامی صورت  می گیرد، جهت یکسان سازی، انسجام و اتحاد مسلمانان جهان نقش اساسی دارد. 

عبدالرحمن عطیه دبیرکل شورای تعاون خلیج گفت: این سران به منظور درک و فهم هر چه بیشتر ناراحتی و درد و رنجهای امت اسلامی  اقدام به تأسیس این صندوق می کنند.

این سران اقدام فوق را جزوی از فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی می دانند.

در این راستا عبدالله بدوی رئیس جمهور مالزی گفت: اوضاع مسلمانان در جهان اسلام نباید دچار بحران شود، زیرا ممکن است وحدت و انسجام ملت مسلمان دستتخوش تزلزل شود؛ چراکه هماهنگی و انسجام در این دوره بسیار سخت و مهم است.

بدوی اظهارداشت: تأسیس این صندوق هنگام مواجه شدن با مسائلی که امکان دشمنی با اسلام می رود، بسیار ضروری است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo