شهید آوینی

 
ایران درباره اضافه شدن ستاره داوود به علائم هلال احمر و صلیب سرخ جهانی هشدار داد

قائم مقام وزیر امور خارجه در دیدار سفرای کشورهای اسلامی هشدار داد تغییر در علائم سازمانهای هلال احمر و صلیب سرخ و اضافه شدن ستاره داوود تلاشی برای موجه نشان دادن چهره رژیم صهیونیستی است.

مصطفوی قائم مقام وزیر امور خارجه با دعوت از سفرای کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در تهران در نشستی موضوع کنفرانس دیپلماتیک برای تصویب پروتکل سوم الحاقی به کنوانسیون های ژنو در خصوص علائم را  بررسی کردند .
 

قائم مقام وزارت امور خارجه هدف کنفرانس را تصویب پروتکل سوم الحاقی به این کنوانسیون ها دانست که نشان جدیدی به شکل کریستال قرمز رنگ متضمن ستاره "داوود"، علامت رسمی رژیم صهیونیستی، را تعیین خواهد کرد که این اقدام عملا به منظور تسهیل حضور رژیم صهیونیستی در حرکت بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر صورت است.
 

مصطفوی با اشاره به مصوبه اجلاس وزرای خارجه عضو کنفرانس اسلامی در صنعا که باتفاق آراء خواستار عدم برگزاری کنفرانس دیپلماتیک ژنو به علت مناسب نبودن زمان آن گردیدند، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی ناقض سیستماتیک قواعد حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین، لبنان و سوریه بوده و نباید بخاطر نقض مکرر حقوق ملتها مورد تشویق قرار گیرد.
 

قائم مقام وزیر امور خارجه  با اعلام موضع مخالفت جمهوری اسلامی ایران با این رویکرد غیر منطقی درخواست کرد تا تمامی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در یک اقدام هماهنگ و دسته جمعی نسبت به این حرکت، اعتراض کرده و نگذارند با تصویب پروتکل، زمینه جایزه دادن به متخلفین و ناقضین مستمر حقوق مسلم مردم فلسطین، لبنان و سوریه فراهم گشته و سابقه ای خطرناک را در مجامع بین المللی پی ریزی نمایند.
 

توضیح اینکه کنفرانس مزبور قرار است اواخر هفته جاری در ژنو برگزار شود.

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo