شهید آوینی

 
همایش بین المللی" قدس در جهان " در یمن برگزار می شود
همایش بین المللی" قدس در جهان" به منظور تکریم اماکن مقدس 2 تا 4 دسامبر ( 13 تا 15 آذر) در یمن برگزار می شود.

همایش سه روزه بین المللی " قدس در جهان" 2 تا 4 دسامبر ( 13 تا 15 آذر) در پایتخت یمن برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری اسلامی( اباء) عبدالله بن حسین احمر رئیس مجلس نمایندگان یمن گفت : در این همایش نائب رئیس قدس و 200 نفر از شخصیتهای برجسته مسلمان حضور خواهند داشت.

همایش فوق به منظور حمایت از فلسطین، دفاع از مقدسات دینی، تکریم اماکن مقدس به ویژه قدس، اهمیت قدس در جهان، نقش قدس در زندگی دینی مسلمانان و اهمیت مسجد الاقصی می پردازد.

درهمایش مذکور یوسف قرضاوی در راس همه میهمانان سخنرانی می کند.

حسین احمر در گفتگو با روزنامه نگاران یمنی اظهار داشت : شرکت کنندگان و میهمانان در این همایش به مسائل قدس، تمهیداتی در جهت گسترش این مکان، پیشرفت و توسعه فلسطین و در پایان مقابله با تهدیداتی که مسجد الاقصی را در بر می گیرد، می پردازند.

این همایش با در نظر گرفتن جایگاه مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله مسلمان و اهمیت این مسجد متبرک بحث و بررسی می کنند.  

دکتر عکرمه صبری رئیس مفتیان قدس و فلسطین با تشکر از مسئولان یمنی گفت : برگزاری این همایشها و مشارکت در آن به اتحاد مسلمانان می انجامد.

عکرمه صبری در خصوص مسجد الاقصی و سرزمین قدس اظهار داشت : مسائل مسجد الاقصی و حمایت و دفاع از آن توسط همه مسلمانان واجب و ضروری است تا زمانی که امنیت و آرامش به این مکان مقدس بازگردد. 

به گزارش خبرگزاری محیط، یمن سه شنبه 29 نوامبر ( 8 آذر) مراسم ویژه ای با عنوان  "همبستگی با فلسطین" در پایتخت یمن برگزار کرد. در این مراسم موضوعات دفاع و حمایت از فلسطین، وجود نشانه های تمدن عربی و اسلامی در این سرزمین و تحکیم روابط مسلمان فلسطین با همه مسلمانان جهان مورد بررسی قرار گرفت .

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo