شهید آوینی

 
بزرگترین مرکز اسلامی لندن تأسیس شد
بزرگترین مرکز اسلامی لندن به منظور بهتر شدن روابط مسلمانان با دیگر ادیان آسمانی و آموزش وظایف اجتماعی و دینی آنها تأسیس شد.

در پی تأسیس بزرگترین مرکز اسلامی لندن شیخ عبدالرحمن سدیس امام جمعه مکه مکرمه گفت: در این مرکز تعداد بسیار زیادی از نمازگزاران جمع می شوند تا علاوه بر خواندن نماز هدف "همبستگی و اتحاد" را دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری محیط به نقل از بی بی سی، این مرکز به منظور بهتر شدن راههای تفاهم، صلح بیشتر و همدلی میان مسلمانان و ادیان دیگر که در انگلیس زندگی می کنند، تأسیس شده است.

دکترعبدالله بن عبدالله محسن ترکی دبیر کل روابط جهان اسلام در راستای تأسیس این مرکز گفت: این مراکز به نزدیک شدن روابط  ملتهای اسلامی و غیر اسلامی کمک می کند و کینه و دشمنی که با اسلام وجود دارد حتی در سطح بسیار کم از میان برمی دارد.

دکتر محسن ترکی اظهار داشت: ساخت و تأسیس این مراکز گامی در جهت همبستگی، تعاون و همزیستی میان کشورهای مختلف است و این امر سبب می شود تا غیرمسلمانان دین اسلام را قبول کنند.

این مرکز به زنان و مردان آموزشهایی ارائه می دهد تا مهارتهای دینی و اجتماعی کسب کنند و سطح کیفی و کمی و توازن میان وظایف و نقش آنها را در یک جامعه دینی و یک خانوانده اسلامی بالا برند.

این مرکز علاوه بر آموزشهای دینی به اقشار مسلمان انگلیسی، به روسا و مسئولان حکومتی درسهای اسلامی و فرهنگی نیز ارائه می دهد و این مرکز درکنار آموزشهای لازم نمایشگاههای اسلامی نیز برگزار می کند.

این مرکز از 6 طبقه تشکیل شده است که دارای دفتر خانه، سالن همایش، سالن بازیهای ورزشی و کلاسهای تحقیقاتی و پژوهشی است.این مرکز در امتداد مسجد شرق لندن است که برای ساخت آن 4 میلیون پوندهزینه شد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo