شهید آوینی

 
"عالم آل محمد" به مناسبت میلاد امام رضا تولید می‌شود
مجموعه برنامه "عالم آل محمد (ص)" به مناسبت تولد امام رضا (ع) برای پخش از شبکه‌های جهانی جام جم تولید می‌شود.

نورالدین سبحانی، تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه برنامه در خصوص انگیزه تولید و بخش‌های مختلف این برنامه گفت: "این مجموعه برنامه قرار است به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس پخش شود. ساعت پخش این برنامه طی سه روز مختلف به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد تا شبکه‌های جام جم 1، 2 و 3 بتوانند در زمان پیک مخاطبان خود این برنامه را روی آنتن ببرند. به خصوص شبکه‌های جام جم 1 و 3 اصرار دارند این برنامه به صورت زنده پخش شود."

وی خاطرنشان کرد: "این برنامه از چند بخش مختلف تشکیل شده است که یکی از آنها بررسی مسیر حرکت امام رضا (ع) و حضورشان در ایران است. به این جهت از حدود یک ماه پیش دست به تحقیقاتی زده‌ایم تا این مسیر به طور دقیق مشخص و دلایل این نوع ورود و حرکت بررسی شود. زیرا امام از اهواز وارد ایران شده‌اند. در حالی که بر اساس شرایط حرکت آن زمان باید از شهر دیگری به ایران می آمدند. از طرف دیگر، شناسایی مسیر راه و حضور ایشان بخشی از تحقیق مورد نظر را تشکیل می‌دهد."

سبحانی با اشاره به دیگر بخش‌های این برنامه اظهار داشت: "گفتگو با دست‌اندرکاران تولید مجموعه تلویزیونی "ولایت عشق" و بررسی جنبه‌های روحی و معنوی که در زمان تولید این سریال در آنها به وجود آمده، پخش کلیپ‌هایی با موضوع تولد امام رضا (ع) و بررسی شرایط و امکانات گردشگری در شهر مشهد و شهرهای همجوار بخش هایی از این برنامه را تشکیل می‌دهند. این برنامه سال گذشته هم پخش شد. اما امسال ضمن گستردگی بیشتر در زمان و اجرای برنامه ما دست به ابتکار تازه ای زده ایم تا از طریق آن امکان زیارت مستقیم مخاطبان ایرانی خارج از کشور را فراهم کنیم. به این مفهوم که ما تعدادی دوربین مدار بسته در داخل حرم و مسجد گوهرشاد کار گذاشته ایم تا بنا به درخواست مخاطبان برنامه امکان زیارت آنها از طریق تلویزیون را فراهم کنیم."

این تهیه‌کننده ادامه داد: "ما در این برنامه از خوانندگان دعوت به عمل می آوریم تا به اجرای آثاری بپردازند. به دلیل فضای روحانی حرم امام رضا (ع) ما امکان استفاده از حضور خوانندگان در داخل حرم را نداریم. به همین دلیل در طول تولید و ضبط برنامه از خوانندگان دعوت می کنیم تا با استفاده از اشعار و آهنگ‌هایی مناسب روز ولادت آن حضرت و با استفاده از فضای استودیو، آثاری را به اجرا در بیاورند تا در زمان پخش برنامه از این سرودها استفاده شود."

وی درباره مجری این برنامه توضیح داد: "چون برنامه در چند روز متوالی پخش می‌شود، نیاز به مجری‌های گوناگون دارد که البته هنوز با مجری‌ها به توافق نهایی نرسیده ایم. ما در این برنامه از حضور کارشناس هم استفاده می کنیم تا به پرسش‌های مخاطبان برنامه پاسخ بگوید و مطالبی در مورد کرامات و شخصیت امام رضا (ع) بیان کند."

مجموعه برنامه "عالم آل محمد (ص)" طی سه روز متوالی از 23 تا 25 آذر ماه امسال در قالب 6 قسمت 50 دقیقه ای پخش می‌شود. این برنامه به همت شبکه جام جم صدا و سیما و مشارکت آستان قدس رضوی روی آنتن می رود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo