شهید آوینی

 

به دنبال تصویب قوانین ضد ترور علیه مسلمانان ؛

پلیس استرالیا 17 مسلمان را به دلایل نامعلومی دستگیر کرد
جامعه مسلمانان استرالیا به واسطه حمله شبانه پلیس که طی آن 17 نفر دستگیر شده ابراز وحشت کردند.

این حملات که به توسط 400پلیس در ملبورن و سیدنی صورت گرفت و 17 نفر دستگیر شدند. قیصر تراد، از انجمن دوستی اسلامی در جنوب غربی سیدنی شاهد دستگیر شدن مسلمانان توسط پلیس بود وی در این رابطه اظهار داشت: بسیاری ازمردم در کنار خانه های خود این وضعیت را تماشا و وحشت کرده بود.

وی افزود: تأثیر رویدادهایی از این قبیل می تواند مردم را برای چند وقت دچار آشفتگی و وحشت کنند.

احمد، محبوب، مدیر اجرائی شورای فدراسیون، گفت: همه ما مسلمانان از این عمل پلیس شگفت زده شدیم و علت آن تاکنون مشخص نشده است.

این مسلمان استرالیایی وضعیت کنونی مسلمانان استرالیا را جدی توصیف کرد و یادآور شد مسلمانان نیز چون دیگر استرالیایی ها از اتفاقات در شرف وقوع وحشت زده هستند.

وی گفت: ما تنها از تصویب قوانین تازه ضد ترور وحشت داریم که تنها به واسطه تعصب دینی و نژاد پرستی علیه مسلمانان مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر ولید کاندوس، رئیس شبکه دفاع از حقوق مدنی مسلمانان استرالیا از اشتباهاتی که پلیس استرالیا طی این حمله شبانه مرتکب شد ابراز نگرانی کرد و گفت: بسیاری از مردم بیگناه به واسطه این حملات در بازداشت بسر می برند.

وی افزود: سازمانهای اطلاعاتی همواره بی عیب و نقص عمل نمی کنند در بسیاری از مواقع ثابت شده است که آنها وضعیت را تنها دشوارتر کرده اند.

این در شرایطی است که جان هاوارد، نخست وزیر استرالیا به مسلمانان این کشور اطمینان داد که آنها در معرض قوانین ضد ترور قرار ندارند.

امروز چهارشنبه ( 18 آبان ) پارلمان استرالیا درباره قوانین ضد ترور که به دنبال حملات انفجاری لندن تصویب شد بحث و گفتگو می کند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo