شهید آوینی

 

به دنبال تصویب قطعنامه بهداشت و حمایت کودک در جهان اسلام ؛

نخستین همایش اسلامی کودک برگزار شد
نخستین همایش اسلامی درباره کودک با هدف کمک به بیش از یک چهارم کودکان جهان که ازفقر، سوء تغذیه و بیماری رنج می برند در رباط پایتخت مراکش برگزار شد.

یونیسف طی بیانیه ای اعلام کرد: بیش از 200 نفر از نمایندگان کشورهای اسلامی و سازمانهای بین المللی در اولین همایش اسلامی کودک شرکت کردند.

این همایش سه روز که از 16 آبان آغاز و 18 آبان به کار خود داد از سوی سازمان اسلامی آموزشی، علمی و فرهنگی ( ایسسکو)، صندوق بین المللی حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف) و سازمان کنفرانس اسلامی در پاسخ به قطعنامه ویژه « بهداشت و حمایت کودک در جهان اسلام» که در سال 2003 از سوی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در مالزی مورد تصویب قرار گرفت، برگزار شد.

اکمل الدین احساس اغلو، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی گفت: کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی براساس قدرت ارزشهای اسلامی ، حمایت از یکدیگر، وحدت و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه خود فعالیت می کنند تا تعهد خود را نسبت به کودکان تصدیق کنند.

همایش اسلامی کودک بر موضوعات مربوط به کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در چهار مقوله اصلی بهداشت و اچ آی وی/ ایدز، کیفیت آموزش و فرهنگ؛ حمایت علیه در مقابل سوء استفاده، استعمار وخشونت تمرکز کرد.

براساس گزارش نشریه دیلی استار، عبد العزیز عثمان التجویری، مدیر کل ایسسکو گفت: ما در این همایش به واسطه تضمین رفاه و رهایی نیروی بالقوه 600 میلیون کودک در کشورهای اسلامی سهم قابل توجهی در صلح، رفاه و پیشرفت نسلهای آینده برعهده گرفته ایم.

یک چهارم از جمعیت 3/2 میلیاردی کودکان در کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی زندگی می کنند.

در بیانیه یونیسف آمده است: در کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی بیش از 3/4 میلیون کودک زیر 5 سال هر ساله از بیماریهای قابل جلوگیری و سوء تغذیه جان خود را از دست و دهد، 60 درصد این تعداد پیش از رسیدن به اولین سال تولد خود از دنیا می روند.

براساس بیانیه یونیسف، بیش از 23 درصد جمعیت کلی کودکان دسترسی به آب آشامیدنی ندارند و 45 درصد آنها از فقدان وضعیت بهداشتی مناسب رنج می برند.

ریما صالح، معاون مدیر اجرایی یونیسف که رئیس هیئت نمایندگان یونیسف در این همایش بود گفت: نمونه های در خور توجهی از پیشرفت وضعیت کودکان در کشورهای اسلامی مشاهده شده است، اما وضعیت نامناسب کودکان در اکثر کشورها بسیار نگران کننده است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo