شهید آوینی

 
کتابخانه امام علی ( ع ) در تهران تاسیس می شود
به همت خیرین کتابخانه ساز ، یک باب کتابخانه جدید در محدوده خیابان سبلان و در حد فاصل بزرگراه " امام علی " تهران ، تاسیس خواهد شد .

کتابخانه عمومی امام علی در زمینی به مساحت هزار و هفتصد متر مربع تاسیس خواهد شد . این کتابخانه عمومی به همت خیرین کتابخانه ساز بخش خصوصی و با تسهیلات دولتی تاسیس و بعد از راه اندازی توسط هیات امنایی متشکل از نمایندگان خیرین و مسولان شهری اداره خواهد شد .

این مجموعه شامل تالارهای مطالعه عمومی ، قفسه باز ، تالار همایش ها ، و پژوهشکده های ده گانه و در سه طبقه ساخته خواهد شد .

سید جلال معماریان گفت  : هم اکنون زمین این کتابخانه به مبلغ یازده میلیارد ریال خریداری شده و کار مسطح سازی زمین آن آغاز شده است .

وی زمان آغاز پی ساختمان کتابخانه امام علی را درآذر ماه 1384 عنوان کرد و افزود : تمام هزینه های مربوط به ساختمان با توافقاتی که به عمل آمده است قرار است از طریق شرکت های بزرگ تولید سیمان و مصالح ساختمانی از طریق موافقتنامه اصولی میان دولت و این شرکت ها برای کمک به ساخت بنای کتابخانه ها و مدارس برای کسر از مالیات آنها صورت گرفته است .

معماریان دلیل نامگذاری این کتابخانه را مجاورت و نزدیکی با بزرگراه در حال احداث امام علی ( ع ) عنوان کرد و افزود : ما فکر می کنیم که این کتابخانه در سال 1386 به بهره برداری کامل برسد و تا زمان بازگشایی فازهای مختلف این بزرگراه کتابخانه هم شروع به عضو گیری خواهد کرد .

هم اکنون بزرگترین مجموعه کتابخانه ای تهران که توسط بخش خصوصی ایجاد شده و اداره می شود کتابخانه کانون اسلامی انصار است که در خیابان دکتر شریعتی نرسیده به میدان طالقانی واقع شده است .

براساس گزارش های موجود در سال گذشته بیش از صدباب کتابخانه در کل کشور توسط خیرین کتابخانه ساز تاسیس شده است .

 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo