شهید آوینی

 
مسابقات قرآن ویژه طلاب غیر ایرانی در مشهد افتتاح شد
اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب غیر ایرانی در مشهد افتتاح شد .

در مشهد ، این مسابقات  که به همت نمایندگی مرکز جهان علوم اسلامی  در خراسان رضوی  برگزار می شود با هدف انس  هر چه بیشتر  طلاب غیر ایرانی با قرآن کریم و به جهت شرکت  در دوره تکمیلی مسابقات  قرآن طلاب  ایرانی  که در قم و با نام مسابقات فجر  قرآن برگزار می شود خواهد بود .

مجتبی مهاجر  مدیر اجرایی این مسابقات گفت :  این مسابقات در سه رشته مفاهیم ، قرائت  و ترتیل و حفظ است که مسابقات حفظ شامل  3 جزء ، 5جزء و حفظ کل قرآن کریم خواهد بود .

وی شرکت کنندگان در این مسابقات را یکصد نفر و از کشورهای هندوستان ، پاکستان ، افغانستان  و آذربایجان ذکر کرد  و افزود : این مسابقات در دو شب  برگزار می شود  که شب اول  برگزاری  مسابقات و در شب دوم اعلام اسامی برگزیدگان و نیز برنامه محفل قرآنی  اجرا خواهد شد .

مهاجر داوران این مسابقات را از داوران  بین المللی ایرانی و خارجی ذکر کرد و گفت  : قرار است این مسابقات  هر ساله  توسط نمایندگی  مرکز جهانی علوم اسلامی در خراسان رضوی  برگزار شود و  از سال آینده نیز  ملیتهای بیشتری از طلاب  در این مسابقات شرکت  خواهند کرد ، ضمن این که در سالهای آتی مسابقات خواهران طلاب خارجی را نیز پیش بینی کرده ایم

 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo