شهید آوینی

 

 حضرت آیت الله خامنه ای: پایه و زیربنای اقتدار ملت ایران، قدرت علمی آن است
جمعی از دانشجویان برگزیده و همچنین نمایندگان تشکل‌ های دانشجویی عصر دیروز با حضرت آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار، ابتدا آقایان میری به نمایندگی از جنبش عدالتخواه دانشجویی از دانشگاه امام صادق (ع)، محمود رستمی‌ فر نماینده‌ بسیج دانشجویی، ناصر صداقت دانشجوی نمونه از دانشگاه فردوسی مشهد، پرویز امینی نماینده انجمن مستقل دانشجویان از دانشگاه شهید بهشتی، سید محمد بیاتیان نماینده دفتر تحکیم وحدت از دانشگاه بین‌ المللی قزوین، علی ملا کاظمی نماینده ‌دانشجویان جهادی در مناطق محروم، حسین دادخواه نماینده اتحادیه تشکل‌ های دانشگاه آزاد اسلامی، وحید امیرخانی دانشجوی کارگردانی دانشگاه هنر، مسعود تیموری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محسن مدیحی نماینده هیات‌ های مذهبی دانشجویان از دانشگاه شهید بهشتی و خانم ‌ها فاطمه حیدری دانشجوی نمونه پژوهش و مخترع سه اختراع از دانشگاه شاهد و مریم سادات فروید برگزیده جشنواره رازی از دانشگاه شهید بهشتی به بیان دیدگاه ‌ها و نظرات خود درخصوص مسایل مختلف پرداختند.

مهم ‌ترین محورهای مطالبی که دانشجویان در این دیدار بیان کردند عبارتند از:

- لزوم عینیت بخشیدن به گفتمان عدالت و لحاظ آن در برنامه‌ ریزی‌ ها و تحقق عملی عدالت در جامعه

- توجه به عدالت علمی در کنار ابعاد دیگر عدالت به‌ ویژه حمایت از نخبگان مناطق محروم و جلوگیری از طبقاتی شدن پذیرش دانشجو در دانشگاه ‌ها

- مشخص شدن اولویت‌ های پژوهشی کشور به منظور استفاده  صحیح و عملی از نتایج پژوهش‌ ها و اهتمام جدی مسئولان به ارتباط دانشگاه و صنعت

- استفاده از تمام ظرفیت ‌های دانشگاهیان در برنامه ‌ریزی‌ ها و استفاده بهینه از امکانات آموزشی موجود دانشگاه‌ ها

- تسریع در ایجاد بنیاد نخبگان و جلوگیری از تبدیل این بنیاد به یک مرکز صرفا نمادین

- غنابخشی به دروس معارف اسلامی دانشگاه ‌ها و توجه بیش از پیش به قرآن‌ پژوهی در دروس دانشگاهی

- اتخاذ سیاست منسجم و قوی در دفاع از دستاورد علمی ملت ایران در زمینه‌ انرژی هسته‌ ای و ارایه‌ سند ملی هسته‌ ای برای مقابله با آپارتاید هسته ای

-عدم وجود نظام منسجم و هماهنگ در کشور برای ثبت اختراعات

- کاهش روند اداری در آموزش عالی و کوتاه شدن فرآیند طولانی تصویب طرح‌ های تحقیقاتی در مراکز علمی

- توجه بیش از پیش صدا و سیما به مبانی فرهنگی و تاریخی کشور و قومیت‌ های مختلف در برنامه ‌های خود و پرهیز از ارائه برنامه‌ های کم محتوا

- لزوم عمکرد فعال ‌تر و قویتر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و معرفی مفسدان اقتصادی از جانب دستگاه قضایی

- لزوم توجه بیش از پیش مسئولان به مسایل و معضلات فرهنگی جامعه

- پرهیز از سیاست بازی در دانشگاه ‌ها بمنظور جلوگیری از حاکم شدن فضای بی انگیزگی سیاسی

 و لزوم بازنگری جدی احزاب و گروه‌ ها در عملکرد خود و همسویی با مطالبات واقعی مردم .

پس از سخنان دانشجویان، حضرت آیت الله خامنه ‌ای با تاکید بر لزوم توجه جدی مجموعه دانشجویی کشور به جایگاه تاریخی و جغرافیایی سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کردند: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز محور یک هویت جمعی بین ‌المللی خستگی ناپذیر و متکی بر ایمان دینی است که در مقابل نظام سلطه بین‌ المللی ایستاده و آنرا به چالش کشیده است.

ایشان افزودند: البته نظام اسلامی از پشتیبانی قوی ملت‌ های مسلمان برخوردار است و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، ملت‌ های مسلمان در کشورهای مختلف هستند.

مقام معظم رهبری شکل گیری یک مجموعه سیاسی به نام دین، معنویت و عدالت و با پشتیبانی مردم را در ایران و جایگاه کنونی این نظام با چنین عمق استراتژیکی را برای قدرت‌ های جهانی بسیار ناگوار دانستند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران برغم همه فشار‌ها و تهدید‌ها، امیدوارانه ایستادگی کرده و به پیشرفت‌ های محسوس و قابل ملاحظه‌ ای در عرصه‌ های مختلف نیز دست یافته است.

حضرت آیت الله خامنه ‌ای با اشاره به نقش قدرت اقتصادی مراکز سلطه جهانی در ایجاد فقر، جنگ و خشونت، بحران آفرینی در کشورهای مختلف و تشکیل نظام ‌های خشن همچون رژیم صهیونیستی و همچنین استفاده از این قدرت اقتصادی از ابزار هنر و حتی دین برای تحقق اهداف خود خاطر نشان کردند: به چالش کشیدن نظام سلطه جهانی علاوه بر ایستادگی، نیازمند تدبیر و عقل و افزایش توانایی علمی نیز می‌ باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ ای تاکید کردند: پایه و زیربنای اقتدار ملت ایران، قدرت علمی آن می‌ باشد که در این عرصه، دانشگا‌ه‌ ها نقش اساسی دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ ای همچنین هدف از برگزاری جلسات گفت و شنود با دانشجویان را، علاوه بر شنیدن نظرات و سخنان صادقانه آنان، تکریم نمادین علم، دانشجو و آرمان ‌های بلند این قشر فرزانه و برگزیده بیان کردند.

در پایان این دیدار، دانشجویان نماز جماعت مغرب و عشاء را به امامت حضرت آیت الله خامنه ‌ای اقامه و سپس روزه خود را بهمراه ایشان افطار کردند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo