شهید آوینی
  
بزرگترين نمايشگاه دنياي هنري قرآن كريم برپا مي‌شود

بزرگترين نمايشگاه دنياي هنر قرآن كريم و آثار كتابت و كتاب آرايي قرآن كريم از روز اول ماه مبارك رمضان تا آخرين روز آن در محل مركز دائرةالمعارف انسان‌شناسي برپا خواهد شد.

به نقل از روابط عمومي مؤسسه پژوهشي ابن سينا محمد‌صادق محفوظي با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه كه با آغاز ماه خدا برپا خواهد شد با همايش بزرگ نگرشي بر روند كتابت و كتاب آرايي قرآني همراه است و در طول سي روز ماه رمضان، هر روز ويژه برنامه‌هايي با سخنراني صاحب‌نظران و مسابقات قرآني برگزار مي‌شود.
رئيس مركز دائرة‌المعارف انسان‌شناسي افزود: در اين نمايشگاه بيش از چهارصد اثر قرآني به نمايش گذاشته خواهد شد كه مي‌تواند به اكثر خواسته‌هاي پژوهشگران و قرآن‌پژوهان جوابگو باشد و به خوبي روند رو به رشد اين هنرها را در طول تاريخ اسلامي نشان دهد.
وي همچنين؛ مروري گذرا بر روند سبك و سياق كتابت و كتاب‌آرايي كاتبان وحي اعم از مذهبان، صفحه‌آراها، وراقان، وصالان، شيرازه‌بندان و صحافان قرآني در طول 14 قرن اخير را مهمترين اهداف اين نمايشگاه عنوان كرد.
محفوظي اظهار داشت: اين نمايشگاه خواهد توانست قدرت و توانمندي هنري هنرمندان ايثار‌گر قرآني را بدون وقفه در عرصه تاريخ 1400 ساله به معرض نمايش در آورد.
وي درباره آثار به نمايش گذاشته شده در اين نمايشگاه گفت: در اين نمايشگاه آثاري چند از كاتبان وحي اوليه وكتاب آرايان و ديگر پديد‌آورندگان تحول و تطور كتابت و كتاب‌آرايي قرآني در قرون سوم، پنجم، هفتم، هشتم، دهم و چهاردهم هـجري قمري در اين مجموعه در معرض ديد عموم علاقه‌مندان و شيفتگان قرآني قرار خواهد گرفت.
گفتني است: اين نمايشگاه از روز اول ماه مبارك رمضان در محل مركز دائرة‌المعارف انسان‌شناسي و گنجينه آثار خطي واقع در سعادت‌آباد نرسيده به ميدان كاج نبش خيابان سيزدهم پلاك 72 از ساعت 19 تا 23 در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.

منبع:خبرگزاري فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo