شهید آوینی
 
برنامه های حرم مطهر امام رضا (ع) در اعیاد شعبانیه اعلام شد
از سوی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه های میلاد مسعود و پر برکت امام حسین (ع)،امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در حرم مطهر رضوی تشریح شد .

امیر خوراکیان در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه " مهر"  در مشهد گفت : مراسم جشن های میلاد شعبانیه عصر امروز  با قرائت زیارت جامعهی کبیره  در صحن جامع رضوی آغاز می شود و پس از نماز مغرب و عشا با انجام ویژه برنامه هایی ادامه می یابد .

 برگزاری جلسه قرات قرآن  و همایش تا چشمه رضوان نیز از جمله برنامه هایی است که در این روز از سوی بخش های مختلف آستان قدس رضوی به مرحله  اجرا در می آید .

 وی افزود : مراسم جشن سوم شعبان نیز از ساعت 9 تا 12 روز پنج شنبه  در مسجد گوهر شاد آغاز و با ویژه برنامه های زیارتی و قرآنی در رواق دارالهدایه و دارالقرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه می یابد .

 این مسئول گفت : از جمله برنامه های  این روز قرائت دعای کمیل و نشست های نسیم معرفت (ویژه ی امام زمان ) است که پس از نماز مغرب و عشاء  به ترتیب در صحن جامع رضوی و دارالهدایه برگزار می شود .

 وی قرائت دعای عهد و زمزمه دعای ندبه و زیارت آل یاسین را شروع برنامه های روز جمعه (ولادت امام  سجاد ) عنوان کرد و اظهار داشت : در این روز نیز با حضور هزاران زایر بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه (ع) از ساعت 9 تا 12 ویژه برنامه جشن میلاد در مسجد گوهر شاد برگزار و با برنامه هایی چون ترتیل کلام الله مجید و محفل انس با قرآن (ویژه  خواهران )،جلسه  قرائت قرآن کریم (ویژه ی کودکان و نوجوانان ) و مراسم ویژه  ولادت در رواق دارالهدایه  (ساعت 30/17 ) ادامه می یابد .

 وی تصریح کرد : پس از نماز مغرب و عشا نیز مراسم جشن میلاد امام حسین (ع)،امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در صحن جامع رضوی تدارک دیده شده است که با اتمام این مراسم ،جلسه نسیم معرفت ، ویژه  امام زمان (عج) در رواق دارالهدایه آغاز و تا نیمه های شب به طول می انجامد .

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس  رضوی خاطر نشان ساخت : ساعت 30/10 پنج شنبه سوم شعبان ، ویژه برنامه  ولادت امام حسین (ع) با حضور گروههای سرود و مدیحه سرایی و نیر سخنرانی اساتید برجسته در رواق دارالهدایه  حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار می شود که این مراسم در روزهای جمعه و شنبه نیز به مناسبت ولادت امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در مکان یاد شده پذیرای عموم زائران است .


 

منبع : خبرگزاری مهر
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo