شهید آوینی
 
اسلامی: باید طوری با ایثارگران رفتار کنیم که بتوانیم پاسخگو باشیم
باید در امور ایثارگران و جانبازان کسانی مسئولیت داشته باشند که حتما جانباز وشهید و جبهه را درک کرده باشند والا نمی توانند خود را با جانباز یا ایثارگر تطبیق دهند و متأسفانه چنین چیزی را نمی بینیم.

حجة الاسلام حسین اسلامی نماینده مردم ساوه و عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر یکی از مشکلات جانبازان را مسئله اشتغال ذکر کرد و گفت : شاید در صحبت ها اظهار می شود که بخش اشتغال جانبازان مشکلی ندارد اما در عمل اینطور نیست .در عمل می گویند شما دیپلم ندارید، لیسانس ندارید و...  در واقع علنا نمی گویند ما شما را قبول نمی کنیم بلکه در مراحلی او را می اندازند که عملا این اتفاق نیفتد و این مسئله متأسفانه در کشور ما هست و غیر قابل انکار است.

باید در امور ایثارگران و جانبازان کسانی مسئولیت داشته باشند که حتما جانباز وشهید و جبهه را درک کرده باشند والا نمی توانند خود را با جانباز یا ایثارگر تطبیق دهند و متأسفانه چنین چیزی را نمی بینیم.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه از جانبازان قطع نخاع  به عنوان کسانی که در منازل خود لحظه لحظه مشمول رحمت الهی هستند یاد کرد و گفت: آن خانمی که ایثار کرده و با این جانباز ازدواج کرده و زحمت می کشد ،  فرزند آن جانباز، نیاز به رسیدگی دارند. هزینه هایی که برای این جانباز در نظر گرفته اند با تورم و شرایط امروز جامعه تطبیق نمی کند و بعضا پول درمانشان هم نمی شود. مثلا جانبازی را ملاقات کردم که نوعی آمپول بسیار گران قیمت را استفاده می کرد که از خارج وارد می شد و طبق نظر پزشک باید هفته ای  دو تا از این آمپول را تزریق می کرد اما بنیاد تنها یک آمپول به او می داد و این فرد دچار مشکل شده بود.  

حجت الاسلام حسین اسلامی افزود: باید در امور ایثارگران و جانبازان کسانی مسئولیت داشته باشند که حتما جانباز وشهید و جبهه را درک کرده باشند والا نمی توانند خود را با جانباز یا ایثارگر تطبیق دهند و متأسفانه چنین چیزی را نمی بینیم.

وی با اشاره به تعیین درصد جانبازی، ثابت کردن یا کاهش این درصد را طی گذشت زمان غیرمنطقی دانست وگفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران آنها را درصد بندی کرده که طبق آن، به برخی از جانبازان حقوق می دهد. یکی از مشکلات جانبازان تعیین درصد است و حق هم با آنهاست. درصد جانباز به تناسب افزایش سن باید افزایش پیدا کند. جانبازان در درصد زدن مشکل پیدا می کنند و خیلی آنها را اذیت می کنند. در حالیکه این افزایش درصد طبیعی است ویک پزشک می تواند تشخیص دهد که این 20%الان شده 40درصد.

جانبازی را ملاقات کردم که نوعی آمپول بسیار گران قیمت را استفاده می کرد که از خارج وارد می شد و طبق نظر پزشک باید هفته ای  دو تا از این آمپول را تزریق می کرد اما بنیاد تنها یک آمپول به او می داد و این فرد دچار مشکل شده بود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس ضمن تأیید این مطلب که عدم توجه و رسیدگی به ایثارگران و جانبازان امنیت ملی ما را به خطر می اندازد خواستار توجه ویژه نسبت به خانواده شهدا و جانبازان شد و تصریح کرد: به نظر من امنیت وجدانی و انسانی ما بالاتر از امنیت ملی است . یعنی زمانی که وجدان آسیب دید دیگر چیزی برای انسان باقی نمی ماند. برخی نواقص برمی گردد به وجدان عمومی و عواطف عمومی، ما می خواهیم به جوانانمان و بچه هایمان یک الگو نشان دهیم . باید این جانباز را نشان دهیم و بگوییم این، یکی از الگوهای نظام ماست که جانش را در طبق اخلاص گذاشت و از ناحیه دست، پا و...آسیب دید . زمانی که پسر من یک جانبازی که زندگی اش تأمین نمی شود، مسائل درمانیش حل نمی شود را می بیند فردا اگر جنگی شود می گوید مگر بی عقلم که بروم مثل این فرد شوم. اینها الگوهای ما هستند باید طوری با آنها رفتار کنیم که بتوانیم پاسخگو باشیم. 

حجت الاسلام حسین اسلامی در پایان با اعلام آمادگی مجلس جهت رسیدگی به شکایات جانبازان و ایثارگران نسبت به دستگاه های اجرایی گفت: من هر شکایتی را از طرف جانباز یا ایثارگر و خانواده شهیدی دریافت کنم تمام وقتم را صرف می کنم و نه تنها این شکایت را رسیدگی می کنم بلکه به سر منزل مقصود می رسانم.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo