شهید آوینی

 

25 كتاب دفاع مقدس به سه زبان خارجي منتشر مي‌‌شود

معاون انتشارت و ادبيات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، از ترجمه و انتشار برخي از آثار برگزيده هشت دوره جشنواره كتاب سال دفاع مقدس به سه زبان فرانسه، انگليسي و عربي خبر داد.

حميد حسام با اشاره به اين كه از مجموع كتاب‌هاي برگزيده در دوره‌هاي اول تا هشتم، 25 كتاب براي ترجمه انتخاب شده‌اند، ادامه داد: در انتخاب اين كتاب‌ها براي ترجمه دو فاكتور را در نظر داشتيم، اولين آن‌ها اين بود كه آثار انتخابي مي‌بايست از تمامي رشته‌هاي موجود در جشنواره باشند.
وي در ادامه به دومين فاكتوري كه در انتخاب كتاب‌ها مد نظر داشته‌اند، پرداخته و گفت: دومين اصل در گزينش آثار هم اين بود كه تنها آثاري را براي ترجمه بررسي كنيم كه رتبه‌ اول را در جشنواره آورده باشند، يا اين كه به عنوان اثري تشويقي از آن‌ها نامي برده شده باشد.
معاون انتشارت و ادبيات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با اشاره به اين كه هم اكنون به دنبال دريافت اعتباري براي انجام اين كار هستيم، افزود: پس از دريافت 300 ميليون اعتبار پيش‌بيني شده براي انجام اين كار، قصد داريم با چند ناشر خارجي از كشورهاي مختلف رايزني كرده و آثار را براي چاپ به آن‌ها بدهيم.
حسام در پايان گفت: شمارگان هر يك از اين كتاب‌ها پانزده هزار جلد خواهد بود.

منبع : خبرگزاري فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo